WEKO3
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Thin body treatment on unstructured, Cartesian grid
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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nalsp0037044.pdf (585.9 kB)
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|
Item type | 会議発表論文 / Conference Paper(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
言語 | en | |||||
タイトル | Thin body treatment on unstructured, Cartesian grid | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 薄肉機体 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 格子形成 | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | 非構造格子 | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | 矩形格子法 | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | 機体適合法 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 航空機形態 | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | セルサイズ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | セル分割法 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | セル切断手順 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 鋭角エッジ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | セル分割アルゴリズム | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 計算時間短縮 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 多流域問題 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
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主題 | thin body | |||||
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主題 | unstructured grid | |||||
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主題 | Cartesian grid method | |||||
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キーワード | ||||||
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主題 | cell size | |||||
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主題 | cell splitting method | |||||
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主題 | sharp edge | |||||
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主題 | cell splitting algorithm | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | calculating time reduction | |||||
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言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | multiple flow region problem | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||
資源タイプ | conference paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | 非構造な矩形格子上での薄い機体の取扱い | |||||
著者 |
Lahur, Paulus R.
× Lahur, Paulus R.× 中村, 佳朗× Lahur, Paulus R.× Nakamura, Yoshiaki |
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著者所属 | ||||||
名古屋大学 工学部 | ||||||
著者所属 | ||||||
名古屋大学 工学部 | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Nagoya University School of Engineering | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Nagoya University School of Engineering | ||||||
出版者 | ||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory (NAL) | |||||
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料 en : Special Publication of National Aerospace Laboratory 巻 37, p. 271-276, 発行日 1998-02 |
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 航空宇宙技術研究所 12-13 Jun. 1997 東京 日本 | |||||
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | National Aerospace Laboratory 12-13 Jun. 1997 Tokyo Japan | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 通常用いられる物体適合スキームのように、矩形格子は物体の輪郭には従わない。この格子は、完全航空機形態のような複雑機体形状の取扱い時に、格子生成を容易にし、生成時間サイクルを短縮する。これらは機体適合法に優る主な利点である。しかしながら、単純矩形格子生成では、機体寸法がセルサイズより小さい(薄い機体)場合、セルの中にある別の流体領域を誤って1つの流体領域(多流域問題)として考えるため、誤りの結果を生ずる。本論文では、セルを自動的に個別のサブセルに分割する新しいセル切断手順を提案した。機体の鋭く尖ったエッジにおいても、単純なセル切断手順ではエッジが切り落とされるという欠点を除くために、同様の取り扱いをした。ここで提案のセル分割アルゴリズムは、セル数を適度に低く保ちながら、誤りを防ぐ効果があることを示した。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Cartesian grid does not follow the contour of body, as in commonly used, body-fitted schemes. This grid makes grid generation easy and reduces generation time cycle when handling complex body geometry such as complete aircraft configuration. These are the main advantages over body-fitted schemes. However, in a simple Cartesian grid generation, when the body dimension is less than cell size (thin body), the separate fluid regions in the cell are mistakenly considered as one fluid region (multiple-flow-region problem), which produces erroneous result. In this paper a new cell cutting procedure is proposed, in which the cell is automatically split into separate sub-cells. In sharp edge of body similar treatment is also performed to eliminate truncation of the edge in a simple cell cutting procedure. The results show that the cell splitting algorithm proposed here is effective in preventing the errors while keeping the number of cells reasonably low. | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0289-260X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10097345 | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0001433044 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: NAL SP-37 |