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Preflight evaluation of landing performance by computer simulation
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
nalsp0039008.pdf (3.8 MB)
|
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Item type | 会議発表論文 / Conference Paper(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
言語 | en | |||||
タイトル | Preflight evaluation of landing performance by computer simulation | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | コンピュータ・シミュレーション | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 着陸挙動 | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
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主題 | モンテカルロ・シミュレーション | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | ALFLEX | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Automatic Landing Flight Experiment | |||||
キーワード | ||||||
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主題 | automatic flight control system | |||||
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言語 | en | |||||
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主題 | root sum square method | |||||
キーワード | ||||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | model error | |||||
キーワード | ||||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | Monte Carlo simulation | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||
資源タイプ | conference paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | コンピュータ・シミュレーションによる着陸性能の飛行前評価 | |||||
著者 |
元田, 敏和
× 元田, 敏和× 宮沢, 与和× 泉, 達司× Motoda, Toshikazu× Miyazawa, Yoshikazu× Izumi, Tatsushi |
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著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所 | ||||||
著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所 | ||||||
著者所属 | ||||||
宇宙開発事業団 | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
National Aerospace Laboratory | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
National Aerospace Laboratory | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
National Space Development Agency of Japan | ||||||
出版者 | ||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory (NAL) | |||||
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料 en : Special Publication of National Aerospace Laboratory 巻 39T, p. 85-94, 発行日 1998-08 |
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 航空宇宙技術研究所 宇宙開発事業団 28 Feb. 1997 Sydney | |||||
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | National Aerospace Laboratory. National Space Development Agency of Japan 28 Feb. 1997 Sydney Australia | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | ALFLEX実験では、自動航空制御システムを正確にモデル化することができるので、試験機の運動を比較的正確にシミュレートすることが可能である。しかしながら、シミュレートされたシステムと実際のシステムの間にモデル・エラーによる不一致があるので、着陸挙動を予測し、試験機が成功裡に着陸することを実証するために、これらのエラーの影響を検証することが必要である。最新のコンピュータの能力を利用することにより、オーストラリアのウーメラ飛行場で実施した様々なシステム・テストの結果を組込んだシミュレーション分析の実行が可能であった。着陸挙動を、様々なモデル・エラーの影響も含めて、感度分析、根自乗和(RSS)法およびモンテカルロ・シミュレーションによって検討した。シミュレーション結果は、自動着陸テストを続けるべきかどうかを決定するために使用された。本報告では、これらの方法およびシミュレートされた結果を記述した。更に、シミュレーション結果を実際の飛行データと比較した。コンピュータ・シミュレーションは、着陸性能の飛行前評価において、有効であり有用であった。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In the ALFLEX experiment, the automatic flight control system can be modeled precisely and so it is possible to simulate the motion of the vehicle relatively accurately. However, there are discrepancies between simulated and real systems due to model errors, and it is necessary to clarify the effect of these errors in order to predict landing performance and to verify that the vehicle will land successfully. Because of the power of modern computers, it was possible to perform simulation analyzes which incorporated the results of various system tests as they were carried out at Woomera Airfield in Australia. Landing performance, including the effects of various model errors, was investigated by sensitivity analysis, the Root Sum Square (RSS) method and Monte Carlo simulation. The simulation results were used in deciding whether or not to proceed with the automatic landing tests. These methods and simulated results are described here. Furthermore, the simulation results are compared with actual flight data. Computer simulation is shown to be effective and useful for the preflight evaluation of landing performance. | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0289-260X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10097345 | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0001565008 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: NAL SP-39T |