WEKO3
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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nalsp0026009.pdf (361.8 kB)
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Item type | 会議発表論文 / Conference Paper(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | OREXまわりの極超音速流解析 極超音速流解析 極超音速流のワークショップ | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 極超音速流れ | |||||
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主題 | return test vehicle | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||
資源タイプ | conference paper | |||||
その他のタイトル(英) | ||||||
その他のタイトル | Hypersonic flow analysis around OREX: CFD workshop for hypersonic flow | |||||
著者 |
岸本, 琢司
× 岸本, 琢司× 金子, 進一× Kishimoto, Takuji× Kaneko, Shinichi |
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著者所属 | ||||||
川崎重工業 岐阜技術研究所 | ||||||
著者所属 | ||||||
川崎重工業 航空宇宙事業本部 航空宇宙事業部 | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Kawasaki Heavy Industries Ltd Gifu Technical Institute | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Kawasaki Heavy Industries Ltd Aerospace Engineering Division, Space Project Engineering Department | ||||||
出版者 | ||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory (NAL) | |||||
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料 en : Special Publication of National Aerospace Laboratory 巻 26, p. 56-60, 発行日 1994-12 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 軸対称ナビエ・ストークス方程式を解くことにより、OREX(Orbital Reentry Experiment)のまわりの極超音速流解析を行った。2つの異なった流れの条件つまりNAL(National Aerospace Laboratory)の極超音速風洞試験条件と高度62kmにおける飛行条件のそれぞれに対応して計算を行っている。これらの解析において、完全気体としてのほか、飛行条件における実在気体効果を調べるため化学的平衡状態にある空気も扱った。流れの解法は有限容積陰的TVD風上差分スキームである。対流項流束は鈍頭物体まわりの極超音速流解析によく現れる物理的でない解であるカーバンクル現象を抑えるため、完全気体の場合は修正AUSM(Advection Upstream Splitting Method)スキームとHanelの流束ベクトル分割法を用いた衝撃波固定法とを組み合せ、化学的平衡空気の場合はHLLE(Harten-Lax-van Leer)スキームを用いて評価した。化学的平衡空気の熱力学的特性および輸送特性を求めるには曲線当てはめを用いた。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Hypersonic flow analysis around OREX (Orbiter Reentry Experiment) by solving axi-symmetric Navier-Stokes Equations has been carried out. Two different flow conditions calculated are correspond to a hypersonic wind tunnel test condition on NAL (National Aerospace Laboratory) and a flight condition at altitude 62km, respectively. In these analysis, not only a perfect gas but also a chemical equilibrium air to investigate real gas effects at a flight condition was treated. The flow solver is based on a finite volume implicit TVD (Total Variation Diminishing) upwind scheme. Convective fluxes are evaluated by modified AUSM (Advection Upstream Splitting Method) scheme with a shock fix procedure using Hanel's flux vector splitting method for a prefect gas and HLLE (Harten-Lax-van Leer) scheme for an equilibrium air in order to remove 'carbuncle phenomena', that are unphysical solution often appeared on hypersonic flow analysis around a blunt body. A curve-fitting method to estimate thermodynamic and transport properties of an equilibrium air was also adopted. | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0289-260X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10097345 | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0004173009 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: NAL SP-26 |