WEKO3
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キネマティックGPSとカメラ画像を用いた誘導路上での障害物検知に関する研究
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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naltr0001395.pdf (1.4 MB)
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | キネマティックGPSとカメラ画像を用いた誘導路上での障害物検知に関する研究 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 航空交通管制 | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | キネマティックGPS | |||||
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主題 | 衛星航法 | |||||
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主題 | taxi guidance | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
資源タイプ | technical report | |||||
その他のタイトル(英) | ||||||
その他のタイトル | Study of obstacle detection by integrating kinematic GPS with camera images for taxi guidance | |||||
著者 |
加藤, 智子
× 加藤, 智子× 張替, 正敏× 辻井, 利昭× 村田, 正秋× Kato, Tomoko× Harigae, Masatoshi× Tsujii, Toshiaki× Murata, Masaaki |
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著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所 飛行システム総合研究グループ | ||||||
著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所 飛行研究部 | ||||||
著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所 飛行研究部 | ||||||
著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所 飛行研究部 | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
National Aerospace Laboratory Flight Systems Research Center | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
National Aerospace Laboratory Flight Division | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
National Aerospace Laboratory Flight Division | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
National Aerospace Laboratory Flight Division | ||||||
出版者 | ||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory (NAL) | |||||
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所報告 en : Technical Report of National Aerospace Laboratory 巻 1395, p. 1-51, 発行日 1999-11 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 空港周辺での運転効率と飛行安全の向上は、航空技術における最大の課題の一つである。そのため、衝突回避機能を含む自律的な管制を目指すフリーフライトと、カテゴリーIIIC基準の計器着陸を可能にする高精度な衛星航法の研究が重要である。本報告では、航空機が誘導路を走行するタクシーガイダンスのフェーズに焦点をあて、精密測位だけでなく衝突回避のための障害物検知を衛星航法(キネマティックGPS(全地球測位システム))とカメラ画像を複合化させて行う航法システムを構築する。ここで考案した障害物検知の手法は、キネマティックGPS による人工視界とカメラ画像の差から障害物を検知するというもので、本研究で初めて提案されたものである。本システムにより前方の障害物の検知とその相対位置(距離と方向)の計測まで行うことができ、これによりタクシーガイダンスにおける自律的な管制誘導が可能となる。本研究では、提案する手法による障害物検知の性能を誘導路上で実際に評価するため、自動車を使ったキネマティックGPS/カメラの実験システムを構築し、そのデータをオフライン解析した。その結果、所期の目的通り障害物の検知と相対位置の計測が可能であることを実証した。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Achieving more efficient traffic control and improved flight safety in and around airports are among the most important issues for aeronautical engineering. For this purpose, it is essential to realize the free flight led by an autonomous air traffic control with a collision avoidance function and the highly precise satellite navigation that enables airplanes to make instrumental landings that meet the category 3C standard. Focusing on the taxi guidance phase in which an airplane taxis on a taxi-way, this report deals with how to build a navigation system which not only precisely measures the airplane's position but also detects obstacles in its path to avoid collision. This system combines satellite navigation (kinematic GPS (Global Positioning System)) with camera images. The idea is to detect obstacles by calculating the difference between the information produced by the synthetic vision of the kinematic GPS and that produced by the camera images. This is the first study to propose this type of method for detecting obstacles. Carrying the system, an airplane will be capable of the autonomous traffic control and management in the taxi guidance, detecting obstacles in its way and measuring their position (both in terms of distance and direction) relative to itself. To evaluate the actual performance of this method of detecting obstacles on a taxi-way, a kinematic GPS/camera experimental system for an automobile was constructed and the test data off-line was analyzed. The results showed that the proposed navigation system was capable of detecting obstacles and measuring their relative position. | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1347-4588 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00311347 | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0001986000 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: NAL TR-1395 |