WEKO3
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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nalsp0046029.pdf (488.3 kB)
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
言語 | en | |||||
タイトル | Prediction of airfoil stall by using Launder-Sharma turbulence model | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 翼型 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 失速予測 | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | ランダー-シャルマ乱流モデル | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | 空力特性 | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | 静的失速翼 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 低レイノルズ・カッパ-イプシロン・モデル | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | 失速角 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 後縁失速 | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | シミュレーション | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
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主題 | 計算結果 | |||||
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主題 | 実験データ | |||||
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主題 | stall prediction | |||||
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主題 | Launder Sharma turbulence model | |||||
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主題 | aerodynamic characteristic | |||||
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主題 | low Re kappa epsilon model | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | computational result | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | experimental data | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
資源タイプ | technical report | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | ランダー・シャルマ乱流モデルを用いた翼型失速予測 | |||||
著者 |
Lei, Zhong
× Lei, Zhong× 岩宮, 敏幸× Lei, Zhong× Iwamiya, Toshiyuki |
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著者所属 | ||||||
ヴァイナス | ||||||
著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所 | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
VINAS Co Ltd | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
National Aerospace Laboratory | ||||||
出版者 | ||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory (NAL) | |||||
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料 en : Special Publication of National Aerospace Laboratory 巻 46, p. 157-162, 発行日 2000-12 |
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 航空宇宙技術研究所 7-9 Jun. 2000 東京 日本 | |||||
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | National Aerospace Laboratory 7-9 Jun. 2000 Tokyo Japan | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 静的失速翼の空力特性の予測において、低レイノルズκ-εモデルの可能性を探るために、シミュレーションを行った。典型的な低レイノルズ2方程式κ-εモデルであるランダー-シャルマ・モデルを試みた。この結果、後縁失速の計算では、低レイノルズ2方程式モデルは失速角が遅れ、実験値と比べて最大揚力が小さく出た。剥離領域でも、いたるところでの完全乱流の計算のため、小さい値となった。全体的に計算結果は実験値と定性的に一致した。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Simulations are conducted to investigate the capabilities of the low-Re kappa-epsilon model in predicting aerodynamic characteristics of the static stall airfoil. Launder-Sharma model, which represents typically a kind of the low-Re two-equation kappa-epsilon model, is tested. Results show that in the computation of the trailing-edge stall, low-Re two equation model delays the stall angle and underestimates the peak lift as compared with experimental data. The separation region is also underestimated due to the computation of fully turbulent flow everywhere. Generally, the computational results agree well with the experiment qualitatively. | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0289-260X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10097345 | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0028635029 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: NAL SP-46 |