WEKO3
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50m平板船を用いたマイクロバブル実験
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
nalsp0047015.pdf (2.2 MB)
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 50m平板船を用いたマイクロバブル実験 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | マイクロバブル | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | 平板船 | |||||
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主題 | 表面摩擦 | |||||
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主題 | microbubble | |||||
キーワード | ||||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | flat plate ship | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | scale effect | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
資源タイプ | technical report | |||||
その他のタイトル(英) | ||||||
その他のタイトル | Microbubble experiments using a 50m-long flat plate ship | |||||
著者 |
児玉, 良明
× 児玉, 良明× 高橋, 孝仁× 角川, 明× 牧野, 雅彦× Kodama, Yoshiaki× Takahashi, Takahito× Kakugawa, Akira× Makino, Masahiko |
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著者所属 | ||||||
船舶技術研究所 | ||||||
著者所属 | ||||||
船舶技術研究所 | ||||||
著者所属 | ||||||
船舶技術研究所 | ||||||
著者所属 | ||||||
船舶技術研究所 | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Ship Research Institute | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Ship Research Institute | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Ship Research Institute | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Ship Research Institute | ||||||
出版者 | ||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory (NAL) | |||||
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料 en : Special Publication of National Aerospace Laboratory 巻 47, p. 47-50, 発行日 2000-12 |
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 27-28 Sept. 1999 (25th). 27-28 Mar. 2000 (26th) | |||||
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 27-28 Sept. 1999 (25th). 27-28 Mar. 2000 (26th) | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | マイクロバブル実験の結果を報告した。初めに、小型高速循環水トンネル中においてマイクロバブルによる表面摩擦低減の測定を示した。次に、長さ400mの試験水槽における長さ12mの平板船を使用して行った実験の結果を示した。最後に、長さ50mの平板船による実験結果を示した。結果は、表面摩擦低減率が吹込み空気量の増加と共に増え、剛体壁近傍の局所ボイド率に依存すること、また、長さ50mの平板船を用いて得た最大表面摩擦低減率が20%であることを示した。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Results of microbubble experiments are shown. First, the measurement of skin friction reduction by microbubbles in a small high-speed circulating water tunnel is shown. Second, those carried out using a 12 m-long flat plate ship in a 400 m-long towing tank are shown. Lastly, those with a 50 m-long flat plate ship are shown. They indicate that the skin friction reduction increases with the increase of injected air volume and depend on the local void ratio near the solid wall, and that the maximum skin friction reduction obtained using a 50 m-long ship was 20 percent. | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0289-260X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10097345 | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0028636015 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: NAL SP-47 |