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A study on design method of vibration isolator for reaction wheel assembly in consideration of the torque transmissibility
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Item type | 会議発表論文 / Conference Paper(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
言語 | en | |||||
タイトル | A study on design method of vibration isolator for reaction wheel assembly in consideration of the torque transmissibility | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 振動アイソレータ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | リアクションホイール | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
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主題 | 振動 | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | nano-JASMINE | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | 平行リンクアイソレータ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | トルク伝達特性 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 設計解析 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 姿勢安定性 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 数値解析 | |||||
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主題 | 最適化 | |||||
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主題 | optimization | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||
資源タイプ | conference paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | トルクの伝達を考慮したリアクションホイールの振動アイソレータ設計法に関する研究 | |||||
著者 |
初鳥, 陽一
× 初鳥, 陽一× 中須賀, 真一× Hatsutori, Yoichi× Nakasuka, Shinichi |
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著者所属 | ||||||
東京大学 | ||||||
著者所属 | ||||||
東京大学 | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
University of Tokyo | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
University of Tokyo | ||||||
出版者 | ||||||
出版者 | 宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究本部 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA/ISAS) | |||||
書誌情報 |
第17回アストロダイナミクスシンポジウム講演後刷り集 2007 en : Proceedings of 17th Workshop on JAXA Astrodynamics and Flight Mechanics p. 102-105, 発行日 2008-03 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 衛星姿勢制御用アクチュエータとして広く利用されているリアクションホイールは、主要な擾乱源であることが知られている。そのためリアクションホイールの振動を低減することは、今後要求される姿勢安定度要求を満たすために重要な課題の1つとなっている。しかしリアクションホイールは姿勢制御用のアクチュエータであるため、制御トルクは伝達するが、擾乱トルクは低減しなければならない。そこで、姿勢制御用のトルク伝達率を考慮に入れた振動アイソレータの設計法について述べる。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Recently, observation satellites are required extremely high pointing accuracy and stability to achieve various and complicated missions. However, reaction wheel assembly used as an actuator of the attitude control system can be a major source of disturbances. Therefore, isolation of disturbances is one of the most significant issues in designing a precise attitude control system. On the other hand, reaction wheel is an actuator of attitude control system. Therefore, the purpose of this study is to propose the new design method of vibration isolator in consideration of the torque transmissibility. | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0063718017 |