WEKO3
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A novel method of velocity measurement for the lunar/planetary landing radar
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Item type | 会議発表論文 / Conference Paper(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
言語 | en | |||||
タイトル | A novel method of velocity measurement for the lunar/planetary landing radar | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 着陸レーダ | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | パルスドップラレーダ | |||||
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主題 | simulation | |||||
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主題 | field test | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||
資源タイプ | conference paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | 月惑星探査機搭載用着陸レーダにおける速度測定の新たな方法 | |||||
著者 |
福田, 盛介
× 福田, 盛介× 坂井, 智彦× 水野, 貴秀× Fukuda, Seisuke× Sakai, Tomohiko× Mizuno, Takahide |
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著者所属 | ||||||
宇宙航空研究開発機構 宇宙科学研究本部 | ||||||
著者所属 | ||||||
宇宙航空研究開発機構 宇宙科学研究本部 | ||||||
著者所属 | ||||||
宇宙航空研究開発機構 宇宙科学研究本部 | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Japan Aerospace Exploration Agency Institute of Space and Astronautical Science | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Japan Aerospace Exploration Agency Institute of Space and Astronautical Science | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Japan Aerospace Exploration Agency Institute of Space and Astronautical Science | ||||||
出版者 | ||||||
出版者 | 宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究本部 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA/ISAS) | |||||
書誌情報 |
第16回アストロダイナミクスシンポジウム講演後刷り集 2006 en : Proceedings of 16th Workshop on JAXA Astrodynamics and Flight Mechanics p. 101-106, 発行日 2007-03 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | ISAS/JAXAでは、将来の月惑星着陸ミッションに用いる誘導航法用センサとして、Cバンドのパルスレーダを開発している。所定の地点へピンポイントで軟着陸するミッションを考える場合、着陸レーダには、対地高度のみならず、表面に対する水平方向速度の測定が求められる。本稿では、受信パルス内の複数の時間サンプルにおいて、ドップラ周波数を測定するアイデアに基づく、新たな速度測定の方法を提案している。各々のサンプルにおけるドップラ周波数は、パルス幅で決まるレンジ分解能に関係した不確定性を有していることを鑑み、提案手法では、レンジ時刻-ドップラ平面における最適な速度曲線が回帰的に求められる。また、高度測定誤差や対象表面の起伏の影響を吸収するため、高度をあり得べき範囲で掃引するシーケンスを採用する。モンテカルロシミュレーションや、ヘリコプタを用いたフィールド実験の取得データへ適用した結果、提案手法は要求される速度測定精度を十分に満足する性能を有することが明らかになった。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | A radar for navigation in future lunar/planetary landing missions is developed in the ISAS/JAXA. The C-band pulse radar provides not only altitude information but also relative velocity against the surface, so that the spacecrafts can perform soft landing safely. A novel method of velocity measurement is proposed in this paper. This method is based on the Doppler measurement at multiple points within a received pulse. While the Doppler frequency at each point also has a kind of ambiguity caused by restriction of range resolution corresponding to a pulse-width, the most probable velocity can be estimated by fitting the multi-point measurement with a theoretical curve in the plane of range time and the Doppler frequency. Additionally, in order to make the method robust, vertical altitude is swept over a range of its possible error and roughness of the target surface. Analytical results with data of helicopter-based field experiments as well as Monte Carlo simulations demonstrate that the proposed method is able to measure the velocity satisfactorily within required accuracy for the safe soft landing. | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0063481018 |