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Learning curve constraint cell automaton model for the lean production of CFRP airframe componets
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/22718
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/2271806c41caf-6d59-478c-ab81-e107d65cae61
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2016-07-06 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Learning curve constraint cell automaton model for the lean production of CFRP airframe componets | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | CFRP | |||||
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言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Airframe component | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Cell automaton | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Wolfram rule 184 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Asymmetric simple exclusion process (ASEP) | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Lean production | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Airframe production | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Wright learning curve | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Cobb-Douglas production function | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Human fraction | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Man-hour | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||
著者 |
森本, 哲也
× 森本, 哲也× 小林, 訓史× 永尾, 陽典× 岩堀, 豊× Morimoto, Tetsuya× Kobayashi, Satoshi× Nagao, Yosuke× Iwahori, Yutaka |
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著者所属 | ||||||
値 | 宇宙航空研究開発機構(JAXA) | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 首都大学東京 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 神奈川工科大学 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 宇宙航空研究開発機構(JAXA) | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Tokyo Metropolitan University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Kanagawa Institute of Technology | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | Springer | |||||
書誌情報 |
en : The International Journal of Advanced Manufacturing Technology 巻 84, 号 9, p. 2127-2137, 発行日 2016-06 |
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抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | A new model is proposed for the lean production of carbon fiber reinforced plastic (CFRP) airframes. Our method improves the production rate by determining the ideal human-capital balance and inventory density on the factory line. The proposed model is derived as a two-step process: First, an analytical solution for the learning rate shift with a human-capital ratio is obtained by merging the Wright learning curve model into the Cobb-Douglas production function. Second, the solution is factored by an asymmetric simple exclusion process (ASEP) cell automaton model to assess whether the inventory density negates the theoretical learning effect. Recent moves toward lean production mean that aerospace CFRPs have a limited shelf life, minimizing buffer periods under metastable and stable production in the time discrete ASEP model. The shift from metastable to stable changes the production rate. Combined with the fact that ASEP is known to drastically reduce throughput if the production steps are not harmonized, the shipment probability p at each step becomes less than 1. Therefore, the human learning effect, which can alter the shipment rate, must be controlled so that p=1 at each production step. This paper describes the analytical aspects of the apparent learning rate to determine adequate values for the human and capital resources, and thus harmonize the learning rates of the production steps. The analytical model shows that factory planning dominates the production rate of CFRP aerospace components. The model is applied to Boeing 787 production data, and it is found that a reduction in inventory density could improve the apparent delivery rate up to the maximum of the human potential. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 形態: 図版あり | |||||
内容記述(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Physical characteristics: Original contains color illustrations | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1433-3015 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA10693929 | |||||
DOI | ||||||
識別子タイプ | DOI | |||||
関連識別子 | http://dx.doi.org/10.1007/s00170-015-7868-6 | |||||
関連名称 | info:doi/10.1007/s00170-015-7868-6 | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: PA1620013000 |