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トンネルに突入する高速車両によって誘起される流れ場の数値シミュレーション
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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nalsp0019021.pdf (814.2 kB)
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Item type | 会議発表論文 / Conference Paper(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | トンネルに突入する高速車両によって誘起される流れ場の数値シミュレーション | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 車両空気力学 | |||||
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主題 | 列車空気力学 | |||||
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主題 | wave propagation | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||
資源タイプ | conference paper | |||||
その他のタイトル(英) | ||||||
その他のタイトル | Three dimensional simulation of compressible flow induced by a high-speed train moving into a tunnel | |||||
著者 |
小川, 隆申
× 小川, 隆申× 藤井, 孝藏× 田村, 善昭× Ogawa, Takanobu× Fujii, Kozo× Tamura, Yoshiaki |
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著者所属 | ||||||
清水建設 | ||||||
著者所属 | ||||||
宇宙科学研究所 | ||||||
著者所属 | ||||||
宇宙科学研究所 | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Shimizu Corporation | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Institute of Space and Astronautical Science | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Institute of Space and Astronautical Science | ||||||
出版者 | ||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory (NAL) | |||||
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料: 第10回航空機計算空気力学シンポジウム論文集 en : Special Publication of National Aerospace Laboratory: Proceedings of the NAL symposium on aircraft computational aerodynamics 巻 19, p. 115-120, 発行日 1992-12 |
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 航空宇宙技術研究所 10-12 Jun. 1992 東京 日本 | |||||
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | National Aerospace Laboratory 10-12 Jun. 1992 Tokyo Japan | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | トンネルに突入する実際的な形状の高速列車によってひき起される3次元圧縮性流れを数値解析した。領域分割法によって流れ場を区分化し、解強制置換法により領域間の情報受け渡しを行う。計算結果は、このアルゴリスムが入り組んだ形状を含む移動境界を取り扱うのに効果的であることを示す。列車によって生ずる圧縮波や膨脹波および列車に働らく抗力の増加などの流れの特性が明らかにされた。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | A three dimensional compressible flow induced by a practical high-speed train moving into a tunnel is numerically simulated. The flow field is decomposed with the zonal method and the Fortified Solution Algorithm (FSA) is used as an interface scheme. The result indicates that the algorithm is efficient to handle the moving boundary configurations which include a complicated geometry. The flow features, such as a compression wave and an expansion wave created by the train and an increment of drag force acted on the train are clarified. | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0289-260X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10097345 | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0004168021 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: NAL SP-19 |