WEKO3
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超音速輸送機に係わる環境問題と流体力学
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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nalsp0021011.pdf (340.7 kB)
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|
Item type | 会議発表論文 / Conference Paper(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 超音速輸送機に係わる環境問題と流体力学 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | SST | |||||
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主題 | 超音速輸送機 | |||||
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主題 | shock wave coalition | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | aircraft noise problem | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||
資源タイプ | conference paper | |||||
その他のタイトル(英) | ||||||
その他のタイトル | Fluid dynamics in relation to the environmental issues inherent in the supersonic transport operation | |||||
著者 |
海老原, 正夫
× 海老原, 正夫× Ebihara, Masao |
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著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所 | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
National Aerospace Laboratory | ||||||
出版者 | ||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory (NAL) | |||||
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料:「境界層遷移の解明と制御」研究会講演論文集(第11回・第12回) en : Proceedings of the 11th and 12th NAL Workshop on 'Investigation and Control of Boundary-Layer Transition'. Special Publication of National Aerospace Laboratory 巻 21, p. 47-49, 発行日 1993-11 |
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 航空宇宙技術研究所 28-29 Sep. 1992. 25-26 Apr.1993 東京 日本 | |||||
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | National Aerospace Laboratory 28-29 Sep. 1992. 25-26 Apr.1993 Tokyo Japan | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 超音速民間輸送機(SST)の運航に係わる2つの環境問題、つまりエンジン排出物によるオゾン層破壊およびソニックブームによる騒音につき概略を述べた。環境問題が第2世代SSTの開発に及ぼす影響を軽減する上での機体重量軽減の重要性を強調した。重量軽減または環境問題それ自体の解決を図る上で流体力学者の寄与する余地が大きいことを指摘した。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Brief description is given of the two environmental issues related to the operation of SST (SuperSonic Transport), viz. ozone depletion due to the engine emission and community annoyance caused by the sonic boom. The importance of the aircraft weight reduction is stressed in alleviating the impact of the environmental concernes upon the development of the second generation SST. It is hoped for that fluid dynamicists will contribute in either the weight reduction process or bringing about effective solutions to the environmental issues themselves. | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0289-260X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10097345 | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0004170011 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: NAL SP-21 |