WEKO3
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ロール自由度制御機構を有するスティング支持装置
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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naltr0001335.pdf (844.2 kB)
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ロール自由度制御機構を有するスティング支持装置 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 逆対称モードフラッタ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 風洞試験 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | DPM | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ダブレットポイント法 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | スティング支持装置 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ロール制御機構 | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | 遷音速風洞 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 全機模型 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 振動実験 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 振動解析 | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | フラッタ実験 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | フラッタ解析 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | anti symmetric mode flutter | |||||
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主題 | wind tunnel test | |||||
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主題 | DPM | |||||
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主題 | doublet point method | |||||
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主題 | sting supporting system | |||||
キーワード | ||||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | roll control mechanism | |||||
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言語 | en | |||||
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主題 | airframe full scale model | |||||
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言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | vibration experiment | |||||
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言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | vibration analysis | |||||
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主題 | flutter experiment | |||||
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言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | flutter analysis | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
資源タイプ | technical report | |||||
その他のタイトル(英) | ||||||
その他のタイトル | Sting supporting system with controllable roll mode | |||||
著者 |
神田, 淳
× 神田, 淳× 上田, 哲彦× Kanda, Atsushi× Ueda, Tetsuhiko |
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著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所 機体部 | ||||||
著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所 機体部 | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
National Aerospace Laboratory Airframe Division | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
National Aerospace Laboratory Airframe Division | ||||||
出版者 | ||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory (NAL) | |||||
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所報告 en : Technical Report of National Aerospace Laboratory 巻 1335, p. 1-22, 発行日 1997-09 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 逆対称モードフラッタの特性を把握するために特殊な支持装置を開発した。この支持装置はロール方向に自由度を有しており、その自由度をサーボモータによりコントロールできる機構を持ち、対称モードフラッタとの限界動圧の差を利用したフラッタ停止装置の機能も併せ持つ。航空宇宙技術研究所の遷音速風洞でダミーの全機模型を用いて風洞実験を行った結果、逆対称モードフラッタをクリティカルなモードとして捕らえることができ、さらにフラッタの停止を図ることができ機構の有効性が確認された。また、DPM(Doublet Point Method)を用いて胴体面をも含めて非定常空気力を解析し、逆対称モードフラッタ特性を求めた。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | To address the wing flutter problem, it is important to take into consideration the anti-symmetric mode since it sometimes becomes the most critical mode. For wind tunnel experiments, a peculiar supporting system is made, which allows motion of the model about its roll axis. This system also has a function that can constrain rolling motion to stop anti-symmetric mode flutter. Flutter experiments were conducted in TWT (Transonic Wind Tunnel) at NAL. It was confirmed that anti-symmetric mode flutter occurred at the flutter boundary and that the supporting system worked successfully. Moreover, flutter characteristics were analytically examined by DPM (Doublet Point Method). | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0389-4010 | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0001145000 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: NAL TR-1335 |