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燃焼排気中の炭化水素およびアルデヒド類の成分分析へのGCおよびGC-MSの適用
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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naltm0000727.pdf (5.2 MB)
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 燃焼排気中の炭化水素およびアルデヒド類の成分分析へのGCおよびGC-MSの適用 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 航空エンジン燃焼ガス | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | エンジン排気物質 | |||||
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主題 | 炭化水素 | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | アルデヒド類 | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
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キーワード | ||||||
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言語 | en | |||||
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主題 | aeroengine combustion gas | |||||
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主題 | engine exhaust emission | |||||
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主題 | mass spectroscopy analysis | |||||
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言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | component analysis | |||||
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言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | gas component analysis | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
資源タイプ | technical report | |||||
その他のタイトル(英) | ||||||
その他のタイトル | Application of Gas Chromatography (GC) and GC-mass spectroscopy for the analysis of hydrocarbons and aldehydes in aeroengine combustion gases | |||||
著者 |
山田, 秀志
× 山田, 秀志× 林, 茂× 斉藤, 隆× 堀内, 正司× Yamada, Hideshi× Hayashi, Shigeru× Saito, Takashi× Horiuchi, Shoji |
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著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所 熱流体力学部 | ||||||
著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所 熱流体力学部 | ||||||
著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所 | ||||||
著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所 | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
National Aerospace Laboratory Thermofluid Dynamics Division | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
National Aerospace Laboratory Thermofluid Dynamics Division | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
National Aerospace Laboratory | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
National Aerospace Laboratory | ||||||
出版者 | ||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory (NAL) | |||||
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所資料 en : Technical Memorandum of National Aerospace Laboratory 巻 727, p. 1-79, 発行日 1998-07 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 航空輸送の増大は、エンジン排気中の成分が大気中の反応や気象に影響があることがわかってから地球環境問題と認識されるようになった。エンジン排気の大気環境への影響評価においては量の多い成分だけでなくNOx、NOy、HCsなどの微量成分の排出についてのデータベースが必要である。現在のICAO(国際民間航空機関)の排出規制は離陸サイクルでの全炭化水素量を制限しているが、大気環境への影響の大きさは炭化水素の種類によって異なるのでエンジン排気中の炭化水素を成分別に測定することが必要である。この研究では、航空機エンジン排気中の炭化水素とアルデヒド類の決定に対するガスクロマトグラフィーとガスクロマトグラフィー-質量分析法の適用性を評価した。そのために、JetA-1燃料噴霧を燃やすキャン形燃焼器からの排気中の各成分の測定を行い、試料採取法、分析法の問題点について検討した。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Growth of aviation has become a global environmental concern because constituents of engine emissions are known to affect atmospheric chemistry and climate. In the assessments of the impact of engine emissions on the atmospheric environments, data bases for the emissions not only of major species but also of trace species such as NOx, NOy, HCs are indispensable. The present ICAO (International Civil Aviation Organization) emissions regulation controls the total emissions of hydrocarbons during the takeoff and landing cycle. But, different hydrocarbon species in engine exhaust have different magnitudes of effects on atmospheric environments. Therefore, species resolved measurements of hydrocarbons in aircraft engine exhaust are required. In the present investigation, hydrocarbons and aldehydes in burned gases from a model can combustor burning Jet-A spray from a pressure atomizer were measured by gas chromatography and gas chromatography-mass spectrometry to assess their applicability to the determination of hydrocarbons and aldehydes in aircraft exhausts. The effects of the methods of sampling, treatment, and analysis on the measurements are discussed. | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0452-2982 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00314334 | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0001568000 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: NAL TM-727 |