WEKO3
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IMUを用いた小型超音速実験機の空力特性推定精度に関する検討
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
naltm0000740.pdf (668.7 kB)
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | IMUを用いた小型超音速実験機の空力特性推定精度に関する検討 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 小型超音速実験機 | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | 飛行データ解析 | |||||
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キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | scaled supersonic experimental aircraft | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | flight data analysis | |||||
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キーワード | ||||||
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言語 | en | |||||
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主題 | IMU | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Inertial Measurement Unit | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | flight simulation data | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
資源タイプ | technical report | |||||
その他のタイトル(英) | ||||||
その他のタイトル | Investigation of estimating accuracy for aerodynamic characteristics of a scaled supersonic experimental airplane using IMU data based on flight simulation | |||||
著者 |
鈴木, 広一
× 鈴木, 広一× Suzuki, Hirokazu |
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著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所 飛行研究部 | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
National Aerospace Laboratory Flight Division | ||||||
出版者 | ||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory (NAL) | |||||
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所資料 en : Technical Memorandum of National Aerospace Laboratory 巻 740, p. 1-15, 発行日 1999-06 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | ロケット打ち上げによる小型超音速実験機(ロケット実験機)の飛行データ解析手法について検討すると共に、飛行シミュレーションデータを用いて実験機空力特性推定精度について検討した。計測データとしてはIMU(慣性計測装置)により得られる飛行データの使用を前提とした。この結果、現状では推定精度が要求精度を満足していないことが明らかとなった。推定精度を悪化させている主たる誤差源は、動圧推定誤差、機体/IMU 間ミスアライメント、飛行中に生じるIMUのズレであることを明らかにした。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper describes a pre-flight estimation method for aerodynamic characteristics and investigates the accuracy of the estimated aerodynamic characteristics of the scaled supersonic experimental airplane, using IMU (Inertial Measurement Unit) data obtained in a flight simulation. The results demonstrate that the required accuracy is not achieved and that the main sources of error are in the estimation of dynamic pressure, misalignment between the body axis and IMU chassis axis, and IMU discrepancies during flight. | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0452-2982 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00314334 | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0001965000 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: NAL TM-740 |