WEKO3
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Experimental studies of vortex flaps and vortex plates, Part 2: 1.15m span 60 deg delta wing
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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naltr1180t.pdf (2.8 MB)
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
言語 | en | |||||
タイトル | Experimental studies of vortex flaps and vortex plates, Part 2: 1.15m span 60 deg delta wing | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ボルテックスフラップ | |||||
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主題 | wing pressure distribution | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
資源タイプ | technical report | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | ボルテックス・フラップとボルテックス・プレートの実験的研究 その2:スパン長1.15m、後退角60度のデルタ翼 | |||||
著者 |
李家, 賢一
× 李家, 賢一× Stollery, L.× Rinoie, Kenichi× Stolley, L. |
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著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所 新型航空機研究グループ | ||||||
著者所属 | ||||||
CIT College Aeronautics | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
National Aerospace Laboratory Advanced Aircraft Research Group | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Cranfield Institute of Technology College of Aeronautics | ||||||
出版者 | ||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory (NAL) | |||||
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所報告 en : Technical Report of National Aerospace Laboratory 巻 1180T, p. 1-36, 発行日 1992-10 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | デルタ翼の低速空力特性を改良することを目的として、ボルテックス・フラップとボルテックス・プレート付きのデルタ翼について、その空力特性を計測した。この第2報では、スパン長1.15m、後退角60度のデルタ翼模型を用いて模型に働く空気力と表面圧力分布を測定した。その結果、模型下方へ折り曲げたボルテックス・フラップの表面に大きな前縁剥離渦が形成されない特定の迎角の場合では、前縁剥離渦がフラップ上に形成される場合よりも、デルタ翼の揚抗比が大きな値を示すことが確められた。失速角より大きな迎角ではボルテックス・フラップの効果が無いことが示された。またボルテックス・プレート(デルタ翼下面前縁に取り付けた1種のスプリットフラップ)を用いるとデルタ翼に働く抗力が減少し、ボルテックス・フラップを用いた場合とほぼ同等な効果が得られることが示された。しかしながらボルテックス・フラップとボルテックス・プレートを組み合わせた場合には、それらの効果は確認されなかった。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Low-speed wind tunnel tests were carried out on several vortex flap and vortex plate configurations to assess their benefits. The force and surface pressure measurements were taken using a 1.15 m span, 60 deg delta wing model. Results indicate that the vortex flap deflection angle, which causes the flow to come almost smoothly onto the flap surface without any large separation, shows a much higher lift/drag ratio than the flap deflection angle which forms a leading-edge separation vortex over the flap surface. It was also found that there is no benefit in vortex flap deployment at incidences higher than the stall incidence. The performance of a vortex plate protruding from the leading-edge of the datum delta wing is shown to be comparable to that of the vortex flap. However, when the vortex plate is used with the vortex flap deflected, these tests showed no benefits. | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0389-4010 | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0004195000 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: NAL TR-1180T |