WEKO3
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空力弾性テイラリングによって最適化された前進翼の空力弾性特性について
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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naltr01208.pdf (1.2 MB)
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 空力弾性テイラリングによって最適化された前進翼の空力弾性特性について | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
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主題 | 空力弾性テーラリング | |||||
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主題 | shock stall flutter | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
資源タイプ | technical report | |||||
その他のタイトル(英) | ||||||
その他のタイトル | On the aeroelastic characteristics of the forward swept wing optimized by aeroelastic tailoring | |||||
著者 |
中道, 二郎
× 中道, 二郎× 江尻, 宏× 菊池, 孝男× 峯岸, 正勝× 外崎, 得雄× 熊倉, 郁夫× 野口, 義男× 磯貝, 紘二× Nakamichi, Jiro× Ejiri, Hiroshi× Kikuchi, Takao× Minegishi, Masakatsu× Sotozaki, Tokuo× Kumakura, Ikuo× Noguchi, Yoshio× Isogai, Koji |
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著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所 構造力学部 | ||||||
著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所 構造力学部 | ||||||
著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所 構造力学部 | ||||||
著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所 構造力学部 | ||||||
著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所 機体部 | ||||||
著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所 機体部 | ||||||
著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所 機体部 | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
National Aerospace Laboratory Structural Mechanics Division | ||||||
著者所属(英) | ||||||
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National Aerospace Laboratory Structural Mechanics Division | ||||||
著者所属(英) | ||||||
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National Aerospace Laboratory Structural Mechanics Division | ||||||
著者所属(英) | ||||||
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National Aerospace Laboratory Structural Mechanics Division | ||||||
著者所属(英) | ||||||
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National Aerospace Laboratory Airframe Division | ||||||
著者所属(英) | ||||||
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National Aerospace Laboratory Airframe Division | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
National Aerospace Laboratory Airframe Division | ||||||
出版者 | ||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory (NAL) | |||||
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所報告 en : Technical Report of National Aerospace Laboratory 巻 1208, p. 1-12, 発行日 1993-07 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 空力弾性テイラリングで最適化された前進翼の遷音速領域でのフラッタ限界値を、迎角0度の場合と2度の場合の一部について実験的に確認したので報告する。迎角2度の場合(設計点)ではテイラリングされた最適化前進翼は、極めて接近した動圧で2つのモードのフラッタとダイバージェンスがほぼ同時に起きることが確認された。最適化された翼としての観点から非常に興味深い現象である。さらに以前から行われているパラメタスタディとの結果とも比較がなされている。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Research on Aeroelastic Tailoring at NAL is presented. Flutter boundaries for an optimized forward swept wing have been experimentally verified at angles of attack of zero deg and two deg (which is the design point) in the transonic range. It was found that two different mode flutters and a divergence occur at almost the same dynamic pressure for the optimized forward swept wing. The aeroelastic behaviors of the optimized forward swept wing are investigated and are compared with those of parametric studies performed previously. | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0389-4010 | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0004223000 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: NAL TR-1208 |