WEKO3
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超音速内部流におけるキャビティ抽気およびその形状の空力特性への影響
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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naltr01247.pdf (2.5 MB)
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 超音速内部流におけるキャビティ抽気およびその形状の空力特性への影響 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 超音速流 | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | キャビティ抽気 | |||||
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主題 | 圧力回復率 | |||||
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主題 | shock wave/boundary layer interaction | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
資源タイプ | technical report | |||||
その他のタイトル(英) | ||||||
その他のタイトル | Effects of cavity bleed and its configuration on aerodynamic characteristics of supersonic internal flow | |||||
著者 |
村上, 哲
× 村上, 哲× 進藤, 重美× 小宮山, 文男× 坂田, 公夫× Murakami, Akira× Shindo, Shigemi× Komiyama, Fumio× Sakata, Kimio |
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著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所 原動機部 | ||||||
著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所 原動機部 | ||||||
著者所属 | ||||||
特許庁 | ||||||
著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所 原動機部 | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
National Aerospace Laboratory Aeroengine Division | ||||||
著者所属(英) | ||||||
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National Aerospace Laboratory Aeroengine Division | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Japanese Patent Office | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
National Aerospace Laboratory Aeroengine Division | ||||||
出版者 | ||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory (NAL) | |||||
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所報告 en : Technical Report of National Aerospace Laboratory 巻 1247, p. 1-16, 発行日 1994-09 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 小型超音速伝熱風洞に混合圧縮型インテークのスロート部を模擬したキャビティ付超音速圧縮内部流路模型を取り付け、シュリーレン法による流れの可視化と圧力計測によってキャビティ抽気流量およびキャビティ形状が流れ場の構造および空力特性に与える影響について調べた。キャビティ抽気は混合圧縮型超音速インテークの始動特性を改善するが、過剰な抽気は圧力回復率の低下を引き起こすことが明らかとなった。また、キャビティ形状はキャビティ抽気とキャビティ圧力の関係に大きな影響を及ぼし、その結果、最大圧力回復率となる抽気流量や始動を確保するに必要な抽気流量はキャビティ形態に強く依存することが判明した。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper presents experimental results of the effects of cavity bleed and its configuration on the supersonic internal flow field and the aerodynamic characteristics. The experiments were conducted in the supersonic heat transfer test facility of NAL (National Aerospace Laboratory) using the partial model to simulate the supersonic internal compression passage of the mixed compression air-intake. The pressure recovery characteristics of five cavity configurations was obtained for the bleed mass flow rates. It was found that the cavity bleed was effective for the starting of the air-intake but the excessive cavity bleed aggravated the pressure recovery. The cavity configuration affected the characteristics of the pressure in the cavity bleed plenum for the bleed mass flow rates. Therefore, the optimum bleed mass flow rates for the maximum pressure recovery depended on the cavity configuration. | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0389-4010 | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0004254000 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: NAL TR-1247 |