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航技研における航空安全・環境適合技術研究について
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 航技研における航空安全・環境適合技術研究について | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 航空安全 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 環境適合 | |||||
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主題 | 航空機エンジン排気 | |||||
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主題 | 航空機エンジン騒音 | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | 3次元柔軟軌道 | |||||
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主題 | 胴体構造 | |||||
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主題 | 耐墜落破壊性 | |||||
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主題 | 気流速度計測 | |||||
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言語 | en | |||||
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言語 | en | |||||
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主題 | aircraft engine exhaust | |||||
キーワード | ||||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | aircraft engine noise | |||||
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主題 | three dimensional flexible trajectory | |||||
キーワード | ||||||
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言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | wind turbulence measurement | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | airspeed measurement | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
資源タイプ | technical report | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||
その他のタイトル(英) | ||||||
その他のタイトル | Research on aviation safety and environmental compatibility technology at NAL-ASET | |||||
著者 |
朝田, 洋雄
× 朝田, 洋雄× Asada, Hiroo |
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著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所 | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
National Aerospace Laboratory | ||||||
出版者 | ||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory (NAL) | |||||
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料 en : Special Publication of National Aerospace Laboratory 巻 50, p. 73-76, 発行日 2000-10 |
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 4 Oct. 2000 | |||||
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 4 Oct. 2000 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 航空安全および排気と騒音の環境適合技術に関するNAL(航空宇宙技術研究所)における研究活動について述べた。2001年以降NALは独立行政法人として、技術開発に従事することになる。3次元柔軟軌道、乱気流および対気速度計測装置などを使用した新しい運航概念および航空機エンジン騒音低減のための能動騒音制御とタブ・ミキサの発展にASET(航空安全・環境適合技術)研究の重点をおくことになる。一方、すでに数年に渡り実施してきた、キャビン安全のための胴体構造の耐墜落破壊性、航空機エンジン廃棄ガス計測のための邪魔にならない装置およびヘリコプタ外部騒音とその低減に関する研究を継続することになった。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This report presents briefly NAL (National Aerospace Laboratory) research activities on aviation safety and environmental compatibility technology of emission and noise. The NAL will be engaged in its technology development as an independent administrative agency after 2001. Consequently, the ASET (Aviation Safety and Environmental compatibility Technology) will focus on the development of new operational concept using 3D flexible trajectory, wind turbulence and airspeed measurement equipment and active noise control and tab-mixers for reducing aircraft engine noise. While, it is pointed out that the researches on the crashworthiness of fuselage structures for cabin safety, non-intrusive instrument for aircraft engine exhaust gas measurement and helicopter external noise and its reduction will be continued which have already been conducted for several years. | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0289-260X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10097345 | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0028639003 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: NAL SP-50 |