WEKO3
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薄層プリプレグテープのステアリング積層限界に関する実験的評価
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
AA2130017000.pdf (117.1 MB)
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||
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公開日 | 2022-01-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 薄層プリプレグテープのステアリング積層限界に関する実験的評価 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Automated fiber placement | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Tow steering | |||||
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言語 | en | |||||
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主題 | Carbon/epoxy composite | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Thin ply | |||||
キーワード | ||||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | Prepreg | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
資源タイプ | technical report | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.20637/00048261 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル(英) | ||||||
その他のタイトル | An experimental study on steering layup limitation of thin ply prepreg tapes | |||||
著者 |
安岡, 哲夫
× 安岡, 哲夫× 青木, 雄一郎× 佐々木, 一仕× 豊澤, 崇文× 杉本, 直× 中村, 俊哉× YASUOKA, Tetsuo× AOKI, Yuichiro× SASAKI, Kazushi× TOYOSAWA, Takafumi× SUGIMOTO, Sunao× NAKAMURA, Toshiya |
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著者所属 | ||||||
宇宙航空研究開発機構航空技術部門構造・複合材技術研究ユニット(JAXA) | ||||||
著者所属 | ||||||
宇宙航空研究開発機構航空技術部門構造・複合材技術研究ユニット(JAXA) | ||||||
著者所属 | ||||||
宇宙航空研究開発機構航空技術部門構造・複合材技術研究ユニット(JAXA) | ||||||
著者所属 | ||||||
宇宙航空研究開発機構航空技術部門構造・複合材技術研究ユニット(JAXA) | ||||||
著者所属 | ||||||
宇宙航空研究開発機構航空技術部門構造・複合材技術研究ユニット(JAXA) | ||||||
著者所属 | ||||||
宇宙航空研究開発機構航空技術部門構造・複合材技術研究ユニット(JAXA) | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Structures and Advanced Composite Research Unit, Aeronautical Technology Directorate, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Structures and Advanced Composite Research Unit, Aeronautical Technology Directorate, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Structures and Advanced Composite Research Unit, Aeronautical Technology Directorate, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Structures and Advanced Composite Research Unit, Aeronautical Technology Directorate, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Structures and Advanced Composite Research Unit, Aeronautical Technology Directorate, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Structures and Advanced Composite Research Unit, Aeronautical Technology Directorate, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) | ||||||
出版者 | ||||||
出版者 | 宇宙航空研究開発機構(JAXA) | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) | |||||
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構研究開発報告 en : JAXA Research and Development Report 巻 JAXA-RR-21-004, p. 1-60, 発行日 2022-01-28 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本研究では、自動積層装置を用いて薄層プリプレグテープのステアリング積層試験を行い、致命的な欠陥なくレイアップ可能な限界ステアリング半径を評価した。限界ステアリング半径は1/2 インチトウで最小半径11 m、1/4 インチトウで最小半径3 m であった。この値は通常厚さのプリプレグテープよりも大きく、薄層プリプレグテープは通常厚さのそれよりもステアリング可能な曲率半径が制限されることが明らかとなった。レイアップされたテープには、wrinkle 等の一般的な欠陥が観察されたことに加え、tow pull up とsheared fibers が同時的に発生しテープが潰れた状態の欠陥が観察された。また限界ステアリング半径を小さくするためには、ヘッドスピードは遅くする方がよいが、コンパクションフォースは最適値があることが示された。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In this study, steering layup tests of thin ply prepreg tapes were conducted using automated fiber placement for evaluating limit steering radius that can be laid up without fatal defects. The minimum steering radius of 1/2'' tow was 11 m and that of 1/4'' tow was 3 m. These values were larger than those of normal thickness prepreg tapes, indicating that the steerable radii of thin ply prepreg tapes were limited compared to that of normal thickness tapes. In the layup tapes, common defects such as wrinkles were observed, and moreover a part of the tapes were crumpled due to simultaneous defect occurrences of tow pull up and sheared fibers. Furthermore, for minimizing the limit steering radii, layup speed should be slow down and compaction force should be set to an optimum value. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 形態: カラー図版あり | |||||
内容記述(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Physical characteristics: Original contains color illustrations | |||||
ISSNONLINE | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2433-2216 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA2130017000 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: JAXA-RR-21-004 |