| Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
| 公開日 |
2015-03-26 |
| タイトル |
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タイトル |
超軌道速度を持つ再突入宇宙機の定点着地誘導に関する研究 |
| 言語 |
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言語 |
jpn |
| 資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
| アクセス権 |
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アクセス権 |
metadata only access |
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アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_14cb |
| その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Study on Guidance Control Law for Precision Landing of a Reentry Vehicle with Superorbital Velocity |
| 著者 |
正田, 浩一
山田, 哲哉
上野, 誠也
Shoda, -
Yamada, Tetsuya
Ueno, Seiya
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| 著者所属 |
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横浜国立大学 |
| 著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究所 (JAXA)(ISAS) |
| 著者所属 |
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横浜国立大学 |
| 著者所属(英) |
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en |
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Yokohama National University |
| 著者所属(英) |
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en |
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Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)(ISAS) |
| 著者所属(英) |
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en |
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Yokohama National University |
| 出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究所 |
| 出版者(英) |
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出版者 |
Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
| 書誌情報 |
宇宙航行の力学シンポジウム: 平成22年度
en : Symposium on Flight Mechanics and Astrodynamics: 2010
発行日 2011-08
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| 会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
宇宙航行の力学シンポジウム 平成22年度 (2010年12月16-17日. 宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究所), 相模原市, 神奈川県 |
| 会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Symposium on Flight Mechanics and Astrodynamics, 2010 (December 16-17, 2010. Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA)(ISAS)), Sagamihara, Kanagawa Japan |
| 抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Lifting flights during reentry are considered as one of the method to reduce total heat flux and load factor. However, small deviations in initial entry conditions around the nominal trajectory will lead to very large terminal errors as for the terminal point in lifting flights compared with ballistic flights. In this study, the guidance control law is derived to reduce terminal errors under various restraint conditions. The guidance control law shows acceptable simulation results and robustness to the changes of entry conditions. Furthermore, acceptable simulations results are shown when using dead zone to reduce change rates of bank angles. Then, characteristics of the guidance control law using dead zone are discussed. |
| 資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0065106029 |