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  1. シンポジウム・研究会
  2. 宇宙航行の力学シンポジウム
  3. 平成22年度
  1. コンテンツタイプ
  2. 会議発表論文/会議発表用資料 (Conference Paper/Presentation)

超軌道速度を持つ再突入宇宙機の定点着地誘導に関する研究

https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/14348
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/14348
c73f25c2-0379-44b5-8811-b7d28ae59a2d
Item type 会議発表論文 / Conference Paper(1)
公開日 2015-03-26
タイトル
タイトル 超軌道速度を持つ再突入宇宙機の定点着地誘導に関する研究
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
アクセス権
アクセス権 metadata only access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
その他のタイトル(英)
その他のタイトル Study on Guidance Control Law for Precision Landing of a Reentry Vehicle with Superorbital Velocity
著者 正田, 浩一

× 正田, 浩一

正田, 浩一

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山田, 哲哉

× 山田, 哲哉

山田, 哲哉

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上野, 誠也

× 上野, 誠也

上野, 誠也

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Yamada, Tetsuya

× Yamada, Tetsuya

en Yamada, Tetsuya

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Ueno, Seiya

× Ueno, Seiya

en Ueno, Seiya

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著者所属
横浜国立大学
著者所属
宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究所 (JAXA)(ISAS)
著者所属
横浜国立大学
著者所属(英)
en
Yokohama National University
著者所属(英)
en
Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)(ISAS)
著者所属(英)
en
Yokohama National University
出版者
出版者 宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究所
出版者(英)
出版者 Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)
書誌情報 宇宙航行の力学シンポジウム: 平成22年度
en : Symposium on Flight Mechanics and Astrodynamics: 2010

発行日 2011-08
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)
内容記述タイプ Other
内容記述 宇宙航行の力学シンポジウム 平成22年度 (2010年12月16-17日. 宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究所), 相模原市, 神奈川県
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Symposium on Flight Mechanics and Astrodynamics, 2010 (December 16-17, 2010. Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA)(ISAS)), Sagamihara, Kanagawa Japan
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Lifting flights during reentry are considered as one of the method to reduce total heat flux and load factor. However, small deviations in initial entry conditions around the nominal trajectory will lead to very large terminal errors as for the terminal point in lifting flights compared with ballistic flights. In this study, the guidance control law is derived to reduce terminal errors under various restraint conditions. The guidance control law shows acceptable simulation results and robustness to the changes of entry conditions. Furthermore, acceptable simulations results are shown when using dead zone to reduce change rates of bank angles. Then, characteristics of the guidance control law using dead zone are discussed.
資料番号
内容記述タイプ Other
内容記述 資料番号: AA0065106029
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Ver.1 2023-06-20 20:22:40.237742
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