@techreport{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00002200, author = {水野, 拓哉 and 本田, 雅久 and Mizuno, Takuya and Honda, Masahisa}, month = {Mar}, note = {第1回小型超音速実験機の飛行実験後、第2回飛行実験に向け回収系システムの再検討が実施された。特に回収シーケンスの最初の段階であるパイロットシュート部は、飛行実験の成功に大きく影響すると考え、重点的に改修が実施された。具体的にはパイロットシュート傘体、パイロットシュートコンテナ、パイロットシュートコンテナ分離機構の空力特性、構造強度、環境条件に関する改修試験が実施された。本稿ではパイロットシュート部の改修時に実施された試験の中でも特に、パイロットシュート傘体部に関連した試験の内容および結果をまとめた。, After the failure of the first flight of NEXST-1 (National EXperimental Supersonic Transport-1), the recovery system design was reviewed and improved in order to ensure the success of the second flight trial. We focused on the pilot chute section that operated first in the recovery sequence, because it was the most important to success in the flight trial. Specifically, we carried out development tests of the aerodynamic characteristics and the structural strength of the pilot chute canopy, the pilot chute container and the pilot chute container separation systems. This report describes the development test and the discussions., 資料番号: AA0063467000, レポート番号: JAXA-RR-06-031}, title = {小型超音速実験機(ロケット実験機)回収系パイロットシュート部の改修}, year = {2007} }