@techreport{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00002226, author = {苅田, 丈士 and 富岡, 定毅 and 植田, 修一 and 谷, 香一郎 and Kanda, Takeshi and Tomioka, Sadatake and Ueda, Shuichi and Tani, Koichiro}, month = {Feb}, note = {ラムジェットエンジン試験設備において地上静止大気条件、マッハ4飛行条件、マッハ6飛行条件およびマッハ8飛行条件で実験するサブスケールロケット-ラムジェット複合サイクルエンジン模型を設計した。ロケット-ラムジェット複合サイクルエンジンはエジェクタージェットモード、ラムジェットモード、スクラムジェットモードおよびロケットモードで作動する。エンジン模型は内部にふたつの水素/酸素ロケットを有している。下流平行部には、2次燃焼用の燃料噴射器がある。エンジンのそれぞれの構成要素は、実験的に検討され、必要な物理モデルを構築した。エンジン模型の長さは3mであり、入口部で高さ0.2m、幅0.22mである。ロケット燃焼器圧力は3MPaであり、このときの地上静止状態での設計正味推力は4kNである。, A sub-scale rocket-ramjet combined cycle engine model was designed and will be tested at the Ramjet Engine Test Facility under sea-level static, Mach 4, 6 and 8 flight conditions. The engine operates in the ejector-jet, ramjet, scramjet and rocket modes and this model has two H2-O2 rockets in the duct. Fuel injectors for secondary combustion have been installed in the downstream straight duct section. Each component of the engine was examined experimentally and physical models were constructed. The engine model is 3 m long, 0.2 m high with a width of 0.22 m at the inlet entrance. The pressure level in the rocket chamber is 3 MPa, and net thrust is 4 kN under the sea-level static, design condition., 資料番号: AA0063219000, レポート番号: JAXA-RR-06-009E}, title = {Design of sub-scale rocket-ramjet combined cycle engine model}, year = {2007} }