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  1. コンテンツタイプ
  2. 学術雑誌論文 (Journal Article)

Supersonic Natural-Laminar-Flow Wing-Design Concept at High-Reynolds-Number Conditions

https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/22482
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/22482
356556da-b09e-4b21-a043-b71cc30efa49
名前 / ファイル ライセンス アクション
PA1420032.pdf PA1420032.pdf (7.0 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2015-03-26
タイトル
タイトル Supersonic Natural-Laminar-Flow Wing-Design Concept at High-Reynolds-Number Conditions
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 上田, 良稲

× 上田, 良稲

上田, 良稲

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吉田, 憲司

× 吉田, 憲司

吉田, 憲司

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松島, 紀佐

× 松島, 紀佐

松島, 紀佐

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石川, 敬掲

× 石川, 敬掲

石川, 敬掲

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Ueda, Yoshine

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Yoshida, Kenji

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Matsushima, Kisa

× Matsushima, Kisa

en Matsushima, Kisa

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Ishikawa, Hiroaki

× Ishikawa, Hiroaki

en Ishikawa, Hiroaki

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著者所属
東京ビジネスサービス株式会社
著者所属
宇宙航空研究開発機構航空本部(JAXA)
著者所属
富山大学
著者所属
三向ソフトウェア開発株式会社
著者所属(英)
en
Tokyo Business Service Co. Ltd.,
著者所属(英)
en
Institute of Aeronautical Technology, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)
著者所属(英)
en
University of Toyama
著者所属(英)
en
Sankosoft Co. Ltd.
出版者(英)
出版者 American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA)
書誌情報 en : AIAA Journal

巻 52, 号 6, p. 1294-1306, 発行日 2014-06
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper describes an effective method to create a new ideal pressure distribution for designing a three-dimensional natural-laminar-flow wing at high-Reynolds-number conditions to reduce friction drag of a large-size supersonic transport with 300 passengers. This ideal pressure distribution consists of a useful functional form with parameters that are adjusted to be widely applicable to general wing planforms. Furthermore, this research proposes an improvement to the design flow of a conventional computational-fluid-dynamics-based inverse design method developed previously by the Japan Aerospace Exploration Agency for a natural-laminarflow wing design. An idealized pressure distribution and its validity to achieve approximately 35% laminar flow region of the wing surface on a cranked arrow type planform are presented at the condition ofMach 2.0 and high Reynolds number of approximately 126 million based on mean aerodynamic chord. A representative crosssectional shape of the designed wing is introduced as an example, and it is shown that a distinguishing feature is characterized by a smaller curvature near the attachment line. A further ideal pressure distribution for an Ogeetype planform with swept angle varied continuously in spanwise direction is then created as a test case for more complicated planforms.
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0001-1452
ISSNONLINE
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1533-385X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA00502751
DOI
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.2514/1.J052555
関連名称 info:doi/10.2514/1.J052555
権利
権利情報 (C) 2014 by the American Institute of Aeronautics and Astronautics, Inc.
著者版フラグ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
資料番号
内容記述タイプ Other
内容記述 資料番号: PA1420032000
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Ver.1 2023-06-20 19:26:50.618512
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