Item type |
テクニカルレポート / Technical Report(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
舵面を有する翼の最悪突風応答解析 |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
蛇面 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
翼型 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
最悪突風応答 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
非定常空気力学 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
最大応答 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
整合フィルター理論 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
動的応答 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
突風軽減 |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
control surface |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
airfoil |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
worst gust response |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
unsteady aerodynamics |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
maximum response |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
matched filter theory |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
dynamic response |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
gust alleviation |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Worst case gust response analysis for typical airfoil section with control surface |
著者 |
神田, 淳
Dowell, Earl H.
Kanda, Atsushi
Dowell, Earl H.
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著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構 総合技術研究本部 |
著者所属 |
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Duke University Dept. of Mech. Eng. and Materials Sci. |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency Air Safety Technology Center, Institute of Space Technology and Aeronautics |
著者所属(英) |
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en |
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Duke University Department of Mechanical Engineering and Materials Science |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構 |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構研究開発報告
en : JAXA Research and Development Report
巻 JAXA-RR-04-012,
発行日 2004-12-28
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抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
本論文では舵面を有する翼の最悪突風応答解析について示す。最大応答を発生させる突風を求めるためにmatched filter theoryを用いる。その結果を、離散突風の代表的な形状である1-minus-cosine突風による応答と比較した。Matched filter theoryにより得られる応答は、エネルギーにして約2倍となり、1-minus-cosine突風よりも厳密に評価できることがわかった。さらに、舵面のヒンジ剛性がプランジ方向の応答に影響することを示す。 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
This investigation determines the worst case gust response of a typical airfoil section with a control surface. Matched filter theory is employed in order to compute the gust that produces the maximum response. These results are compared with a tuned 1-minus-cosine gust, one of the standard representations of discrete gusts. It is found that the responses obtained by the matched filter theory are about twice as large as those obtained using the 1-minus-cosine gust and the matched filter theory can estimate closely. Moreover, it is found that the hinge stiffness of the control surface can affect the plunging motion. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1349-1113 |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA1192675X |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0047681000 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-RR-04-012 |