@article{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00032209, author = {飯田, 尚志 and 水町, 守志 and 東口, 実 and IIDA, Takashi and MIZUMACHI, Moriyuki and HIGASHIGUCHI, Minoru}, issue = {3_B}, journal = {東京大学宇宙航空研究所報告}, month = {Sep}, note = {捜索レーダにおいて航空機を自動追尾する場合,捜索レーダ特有の問題を考慮して追尾装置への入力信号のモデルを作り,その統計的性質を考えて入力信号に対して前処理を施し,前処理出力に対して平均2乗誤差を最小とする線型追尾計算を行なうために,カルマンフィルタの理論を応用してその重み関数を求めた.さらに重み関数を求める際の種々の既定に対して検討を加えて実際の場合にほぼ満足されることを明らかにした., A theoretical model is proposed here for the analysis of track-while-scan technigue. On condition that the root-mean-square tracking error should be minimized, Kalman filter is introduced, assuming the input signal to be stochastic. The model is analysed computing gain functions on different types of input signals. It is concluded that Kalman filter theory could be applied for the linear tracking computation, moreover that the various assumptions of the theoretical model could be reasonable on the practical conditions., 資料番号: SA0125361000}, pages = {689--700}, title = {捜索レーダにおける自動追尾(II) : カルマンフィルタの応用}, volume = {6}, year = {1970} }