@article{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00032457, author = {水町, 守志 and 伊藤, 益敏 and 宮尾, 光生 and MIZUMACHI, Moriyuki and ITOH, Masutoshi and MIYAO, Kosei}, issue = {1_A}, journal = {東京大学宇宙航空研究所報告}, month = {Feb}, note = {航空交通管制のターミナル領域における速度管制方式を検討した.すなわち,ターミナル進入管制をモデル化し,ランダムに進入する航空機を円滑に滑走路へ導く手段として階層的に速度管制を行う各種方式を提案している.これら速度管制方式をシミュレーションにより実行し,平均遅延時間,各種の誤差により管制間隔を保てない割合などを数量的に明らかにした., The mathematical model is devised to investigate the air traffic control of the terminal area, especially the approach control. Simulations are performed to examine different types of control procedures utilizing the linear holding (delay adjustment by velocity control). Such numerical data are obtained as the average delay, the probability of losing the separation etc., for every control procedure, using parameters the traffic rate, the velocity error etc. Results show that the linear holding can be effective and realizable through some kinds of ATC procedures., 資料番号: SA0125715000}, pages = {13--35}, title = {<論文>ターミナル領域における速度管制方式(I) : 管制のモデル化とシミュレーション}, volume = {15}, year = {1979} }