@article{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00032719, author = {河島, 信樹 and 長友, 信人 and 後川, 昭雄 and 矢守, 章 and 菊田, 政直 and 藤田, 清 and 広瀬, 充夫 and 斉藤, 健 and 松本, 清人 and 石川, 幸嗣 and Kawashima, Nobuki and Nagatomo, Nobuto and Ushirokawa, Akio and Yamori, Akira and Kikuta, Masanao and Fujita, Kiyoshi and Hirose, Mitsuo and Matsumoto, Kiyoto and Ishikawa, Kouji}, journal = {宇宙科学研究所報告}, month = {Mar}, note = {スペースシャトル スペースラブ-1号(SL-1)に搭載し宇宙科学実験を行った SEPAC 計画(Space Experiment with Particle Accelerators)の電子ビーム加速器用電源電池は高電圧450V, 4Ahの密閉Ni-Cd電池が使用された。この論文は高エネルギ負荷15CAの要求を完全に満足できた電子ビーム加速器用電源電池の要求条件, 開発経緯, その構造と特性,試験手順ならびに結果, SL-1での使用実績等につきまとめたものである。, In SEPAC Project which was performed in Space Shuttle Spacelab-1 in 1983 to conduct active experiments in space, a battery power supply for the Electron Beam Accelerator was used. It was a power supply composed of high voltage (450 V), high duty (15 CA), 4Ah sealed type Ni-Cd battery package. This is to report on its requirement, development history, specification (structual and electrical characteristics), test procedure and results and the performance on the Space Shuttle., 資料番号: SA0166307000}, pages = {1--30}, title = {スペース・シャトル搭載電子ビーム加速器のための高負荷バッテリ・パッケージの設計・試験・運用}, volume = {68}, year = {1990} }