Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
|
|
タイトル |
極超音速空気吸込み式エンジンの統合最適化 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
その他のタイトル(英) |
|
|
その他のタイトル |
Comprehensive Optimum Design of Hypersonic Airbreathing Propulsion |
著者 |
小林, 弘明
佐藤, 哲也
棚次, 亘弘
Kobayashi, Hiroaki
Sato, Tetsuya
Tanatsugu, Nobuhiro
|
著者所属 |
|
|
|
宇宙科学研究所 |
著者所属 |
|
|
|
宇宙科学研究所 |
著者所属 |
|
|
|
宇宙科学研究所 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Institute of Space and Astronautical Science (ISAS) |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Institute of Space and Astronautical Science (ISAS) |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Institute of Space and Astronautical Science (ISAS) |
出版者 |
|
|
出版者 |
宇宙科学研究所 |
出版者(英) |
|
|
出版者 |
Institute of Space and Astronautical Science |
書誌情報 |
宇宙科学研究所報告. 特集: ATREXエンジンの研究開発
巻 46,
p. 49-60,
発行日 2003-03
|
抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
The flight of spaceplane is always under accelarating in the assent way and always under decelerating in the desent way and yet cruising in the return way. Besides, its flight envelope is considerably wider than that of airplane. Thus the integrated design method is required to build the best transportation system optimized taking into account the propulsion system and the airframe under the entire flight conditions. In this paper its shown an optimization method on TSTO spaceplane system. Genetic algorithm (GA) was applied to optimize design parameters of engine, airframe, and trajectory simultaneously. Several types of engine were quantitatively compared using payload ratio as an evaluating function. From a Viewpoint of the relation between performance and weight, it was concluded that the precooled turbojet is the most promising engine for TSTO among Turbine Based Combined Cycle (TBCC) engines. |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
0285-9920 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN00354485 |
資料番号 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
資料番号: SA0200114000 |