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  1. コンテンツタイプ
  2. 紀要論文 (Departmental Bulletin Paper)
  1. 機関資料(JAXA, former ISAS, NAL, NASDA)
  2. 旧機関資料 (JAXA, former-ISAS, NAL, NASDA)
  3. 宇宙科学研究所: ISAS Report等を含む (former ISAS (The Institute of Space and Astronautical Science): Including ISAS Report etc.)
  4. The Institute of Space and Astronautical Science report

Computational Prediction of the Aerodynamic Characteristics of SSTO Vehicle Configurations

https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/36650
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/36650
f51ff520-2e21-4dc8-8bc9-95856a160ef5
名前 / ファイル ライセンス アクション
SA4585003.pdf SA4585003.pdf (643.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-03-26
タイトル
タイトル Computational Prediction of the Aerodynamic Characteristics of SSTO Vehicle Configurations
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 FUJIMOTO, Keiichiro

× FUJIMOTO, Keiichiro

en FUJIMOTO, Keiichiro

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FUJIMOTO, Kozo

× FUJIMOTO, Kozo

en FUJIMOTO, Kozo

Search repository
著者所属
東京大学大学院工学系研究科航空宇宙工学専攻
著者所属
宇宙科学研究所
出版者
出版者 宇宙科学研究所
出版者(英)
出版者 Institute of Space and Astronautical Science
書誌情報 en : The Institute of Space and Astronautical Science report

巻 682, p. 1-31, 発行日 2003-09
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Flow-fields around basic SSTO-rocket configurations are numerically simulated by the Navier-Stokes computations. The study starts with the simulations of the Apollo-type configuration, in which the simulated results arecomparing with NASA's experiments and the capability of CFD approach is discussed.Computed aerodynamic coeffcients of Apollo configuration agree well with the experiments at subsonic, transonic and supersonic regime at all angles of attack and the present computational approach is validated.Effects of the configuration parameters on the aerodynamic characteristics are then numerically investigated and clarified in detail. It turns out that the aerodynamic characteristics of the body is mainly influenced by the location of the flow separation, the shock waves on the surface and the pressure level behind the body. Theshoulder radius of the body has strong influence to the Mach number dependency of the aerodynamic characteristics. The fineness ratio of the body mainly influences to the lift characteristics.
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0285-6808
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA10632072
資料番号
内容記述タイプ Other
内容記述 資料番号: SA4585003000
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Ver.1 2023-06-20 20:15:14.640423
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