@inproceedings{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00036780, author = {大石, 勉 and 平井, 健二 and 児玉, 秀和 and 宮城, 裕幸 and 山本, 誠 and 田村, 敦宏 and 菊地, 一雄 and 野崎, 理 and Oishi, Tsutomu and Hirai, Kenji and Kodama, Hidekazu and Miyagi, Hiroyuki and Yamamoto, Makoto and Tamura, Atsuhiro and Kikuchi, Kazuo and Nozaki, Osamu}, book = {航空宇宙技術研究所特別資料, Special Publication of National Aerospace Laboratory}, month = {Jan}, note = {航空宇宙技術研究所 7-9 Jun. 1995 東京 日本, National Aerospace Laboratory 7-9 Jun. 1995 Tokyo Japan, 超音速機用推進システムにはさまざな混合を伴う流れがある。例えば、離陸時の騒音レベルを下げるためのミキサエジェクタノズル内における排気ジェットと取入空気との混合、燃焼モード切り換え時における前部混合部でのラム側空気とターボ側空気の混合などである。本推進システムの研究開発においては、このような混合流の特性を予測することがシステム設計や性能改善にとって重要である。ここでは、前述のミキサエジェクタノズルおよび前部混合部の混合流について、数値計算と試験データの比較例を報告する。, There are lots of the mixing flows on the hypersupersonic transport propulsion system. For instance, the mixing between the exhaust jet and the entrained flow in the mixer-ejector nozzle to reduce the noise level at the take off and the mixing between the ram air and the turbo air in the front mixing component operating for the dual mode of the the hypersupersonic transport propulsion system. In the research and the development of this system it is very useful for predicting the mixing characteristics to design components and improve the performance of this system. In this paper the comparison between the analysis results and the test results of above two kinds flows are reported., 資料番号: AA0000294012, レポート番号: NAL SP-30}, pages = {65--68}, publisher = {航空宇宙技術研究所, National Aerospace Laboratory (NAL)}, title = {超音速機用推進システムにおける混合流解析}, volume = {30}, year = {1996} }