@inproceedings{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00036835, author = {朝田, 洋雄 and 伊藤, 誠一 and 少路, 宏和 and 戸井, 康弘 and 藤原, 康弘 and 大八木, 隆春 and 高木, 淳二 and Asada, Hiroo and Ito, Seiichi and Shoji, Hirokazu and Toi, Yasuhiro and Fujiwara, Yasuhiro and Oyagi, Takaharu and Takaki, Junji}, book = {航空宇宙技術研究所特別資料, Special Publication of National Aerospace Laboratory}, month = {May}, note = {航空機の耐損傷胴体構造を解析し、Bayesの信頼性解析の有用性を実証した。数値計算例の結果は、検査中に多数の亀裂データが得られなくても、この解析は不確定パラメータの推定により適当な非定期的検査スケジュールを生成することを立証した。実際の場合のように一連の航空機を検査すると、多数の亀裂と破損の可能性が見出され、Bayesの解析をさらに実用的なものとしている。構造要素における疲れ亀裂の開始と伝搬および最終的な破損からなる破損プロセスの生成を評価した。, The damage tolerant fuselage structure of an aircraft was analyzed, and the usefulness of the Bayesian reliability analysis was demonstrated. The results of the numerical examples verified that this analysis could generate appropriate nonperiodic inspection schedules with estimation of uncertain parameters even if a large number of crack data could not be collected during inspections. If a fleet of aircraft can be inspected as in the actual case, a large number of cracks and possibly failures will be found, and it makes the Bayesian analysis more practical. The generation of the failure process consisting of fatigue crack initiation and propagation, and final failure in the structure element was evaluated., 資料番号: AA0000440012, レポート番号: NAL SP-31}, pages = {135--146}, publisher = {航空宇宙技術研究所, National Aerospace Laboratory (NAL)}, title = {Reliability-based inspection schedule for damage-tolerant structures}, volume = {31}, year = {1996} }