@inproceedings{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00036847, author = {滝沢, 実 and 鈴木, 広一 and 森戸, 俊樹 and Takizawa, Minoru and Suzuki, Hirokazu and Morito, Toshiki}, book = {航空宇宙技術研究所特別資料, Special Publication of National Aerospace Laboratory}, month = {Sep}, note = {24-25 Jul. 1996, 24-25 Jul. 1996, 極超音速飛行実験機(HYFLEX)は、NAL/NASDAによるHOPE(H-2ロケット打上げ型有翼宇宙往還機)研究共同開発のための飛行実験の一環として、1996年2月12日に成功裡に実施された。HYFLEX実験機は、J-1試験機1号機により種子島宇宙センタから打ち上げられ、ほぼ計画通りの分離条件で分離した後、所望の飛行経路に沿って飛行した。飛行データは正常に取得され、それらは詳細に解析されている。本報告では、HYFLEX実験機の航法系および飛行データを用いて解析された実飛行経路について述べる。さらに慣性航法系の精度の評価・検討結果についても述べる。, Hypersonic Flight Experiment (HYFLEX) was completed successfully on Feb. 12, 1996, as one of the flight experiments for the development of HOPE (the H-2 Orbiting Plane) under the cooperation of NAL and NASDA. The HYFLEX vehicle (4.4 m long, 1.36 m wide, 1.04 m high and 1,073 kgf weight) was launched by a new J-1 rocket at the Tanegashima Space Center and flew along an approximately desired trajectory similar to the plan after both vehicles had been separated as almost planned. The flight data were obtained and were analyzed in detail. In this paper, the navigation system and actual flight path analyzed using the flight data of the HYFLEX vehicle are described. Also, the accuracy of the inertial navigation system is discussed., 資料番号: AA0000584009, レポート番号: NAL SP-32}, pages = {61--77}, publisher = {航空宇宙技術研究所, National Aerospace Laboratory (NAL)}, title = {HYFLEXの航法系及び実飛行経路について}, volume = {32}, year = {1996} }