@inproceedings{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00036913, author = {檜垣, 郷子 and 前川, 昭二 and Higaki, Kyoko and Maekawa, Shoji}, book = {航空宇宙技術研究所特別資料, Special Publication of National Aerospace Laboratory}, month = {Jan}, note = {航空宇宙技術研究所 6-7 JUN. 1996 東京 日本, National Aerospace Laboratory 6-7 JUN. 1996 Tokyo Japan, 超音速輸送機の主翼はしばしばデルタ翼あるいはデルタ状翼になっている。離着陸条件下ではデルタ翼あるいはデルタ状翼の揚抗比はあまりよくないことが分かっている。前縁ボルテックス・フラップはフラップ上に前縁渦を形成して翼の揚抗比を改善することができる。前縁ボルテックス・フラップを装備した超音速輸送機クランクト・アロー翼周りの流れ場を明らかにするために3次元ナビエ・ストークス計算を行った。, The supersonic transports often have a delta or delta-like wing for the main wing. It is known that the lift to drag ratio of a delta or delta-like wing at a take-off and landing condition is not so good. The leading-edge vortex flap can improve the lift to drag ratio of the wing by forming a leading-edge vortex on the flap. The 3-D Navier-Stokes calculation was carried out to clarify the flow field around the supersonic transport cranked arrow wing equipped with leading-edge vortex flaps., 資料番号: AA0000685054, レポート番号: NAL SP-34}, pages = {307--312}, publisher = {航空宇宙技術研究所, National Aerospace Laboratory (NAL)}, title = {超音速輸送機の前縁ボルテックス・フラップ周りの流れの数値解析}, volume = {34}, year = {1997} }