Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
|
|
タイトル |
次世代高速機開発における乱流研究の課題 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
乱流研究 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
超音速旅客機 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
超音速無人実験機 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
空力設計技術 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
航空機形状 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ジェットエンジン推進航空機 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
統合設計技術 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ロケット実験機 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
数値流体力学 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
揚抗比 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
turbulence research |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
supersonic transport |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
unmanned supersonic experimental aircraft |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
aerodynamic design technology |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
aircraft configuration |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
jet engine propelled aircraft |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
integration design technology |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
rocket engine launched aircraft |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
computational fluid dynamics |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
lift drag ratio |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
|
資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
|
|
その他のタイトル |
Expect for the progress of turbulence research for the development of SST of next-generation |
著者 |
岩宮, 敏幸
小川, 哲
Iwamiya, Toshiyuki
Ogawa, Satoru
|
著者所属 |
|
|
|
航空宇宙技術研究所 |
著者所属 |
|
|
|
航空宇宙技術研究所 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
National Aerospace Laboratory |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
National Aerospace Laboratory |
出版者 |
|
|
出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
|
|
出版者 |
National Aerospace Laboratory (NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料
en : Special Publication of National Aerospace Laboratory
巻 36,
p. 109-112,
発行日 1997-12
|
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
航空宇宙技術研究所 26-28 Mar. 1997 東京 日本 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
National Aerospace Laboratory 26-28 Mar. 1997 Tokyo Japan |
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
航空宇宙技術研究所は数値流体力学(CFD)を用いて構成する空力設計技術を確立するため超音速無人実験機の開発研究計画を実施に移した。クリーンな航空機形態のための設計技術を検証するためにロケットエンジン発射による実験機を設計し、また、ジェットエンジン搭載航空機を推進系統合設計技術を評価するために開発する。本論文では、ロケットエンジン発射実験機の空力設計プロセスの現状およびCFDを用いた空力設計の問題点を記述した。 |
抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
National Aerospace Laboratory (NAL) has started a research program to develop an unmanned supersonic experimental aircraft to establish aerodynamic design technology composed with Computational Fluid Dynamics (CFD). Rocket-engine launched aircraft will be designed to test a design technology for clean aircraft configuration and jet-engine propelled aircraft will be developed for evaluate a propulsion integration design technology. This paper describes the present status of the aerodynamic design process of the rocket-engine launched aircraft and the problems of aerodynamic design with CFD. |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
0289-260X |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10097345 |
資料番号 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
資料番号: AA0001320027 |
レポート番号 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
レポート番号: NAL SP-36 |