@inproceedings{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00037139, author = {生越, 博景 and 嶋, 英志 and Ogoshi, Hirokage and Shima, Eiji}, book = {航空宇宙技術研究所特別資料, Special Publication of National Aerospace Laboratory}, month = {Feb}, note = {航空宇宙技術研究所 12-13 Jun. 1997 東京 日本, National Aerospace Laboratory 12-13 Jun. 1997 Tokyo Japan, NAL(航空宇宙技術研究所)の小型無人実験機の翼をL/D(揚抗)比を高めるように設計した。特に、全抗力のほとんど半分を占める翼部分の摩擦抗力を低減するように設計した。この目的のため、UG3(3次元非構造格子CFD(数値流体力学)ソルバ)およびSALLY(3次元層流境界層安定性解析コード)を用いて、出来るだけ層流を保つようにして、翼部分を設計した。, The wing of the sub-scaled unmanned experimental aircraft of NAL is designed to improve the L/D (Lift to Drag) ratio. The wing section is designed especially to reduce skin friction drag, which amounts to nearly half of the total drag. For this purpose, the wing section was designed to remain laminar flow as far as possible, using UG3 (3D (Three Dimensional) Unstructured Grid CFD (Computational Fluid Dynamics) solver) and SALLY (3D laminar boundary layer stability analysis code)., 資料番号: AA0001433013, レポート番号: NAL SP-37}, pages = {81--86}, publisher = {航空宇宙技術研究所, National Aerospace Laboratory (NAL)}, title = {設計における数値解析の活用について その15:SSTの主翼空力設計}, volume = {37}, year = {1998} }