@inproceedings{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00037140, author = {Jeong, Shinkyu and 大林, 茂 and 中橋, 和博 and 松島, 紀佐 and 岩宮, 敏幸 and Jeong, Shinkyu and Obayashi, Shigeru and Nakahashi, Kazuhiro and Matsushima, Kisa and Iwamiya, Toshiyuki}, book = {航空宇宙技術研究所特別資料, Special Publication of National Aerospace Laboratory}, month = {Feb}, note = {航空宇宙技術研究所 12-13 Jun. 1997 東京 日本, National Aerospace Laboratory 12-13 Jun. 1997 Tokyo Japan, SST(超音速輸送機)の逆設計法を開発した。本手法では高梨の亜音速逆問題で用いる残差修正の概念を用いる。LSP(小動揺線形化)方程式の積分微分形式を解くことにより、与えられた翼の計算圧力分布と規定目標圧力分布との差を反復減少する。オイラー/ナビエ・ストークス方程式により、圧力分布を計算した。数値結果はSST設計に本手法を用いることが出来ることを示した。, The inverse design method for Supersonic Transport (SST) is developed. This method utilizes Takanishi's residual-correction concept, which is used in the transonic inverse problem. The difference between the computed pressure distribution of given wing and the prescribed target pressure distribution is iteratively reduced by solving the integrodifferential form of Linearized Small Perturbation (LSP) equation. The pressure distribution is computed by Euler/Navier-Stokes equation. The numerical results show the possibility of using this method to the design of SST., 資料番号: AA0001433014, レポート番号: NAL SP-37}, pages = {87--92}, publisher = {航空宇宙技術研究所, National Aerospace Laboratory (NAL)}, title = {Inverse design method for wing of supersonic transport}, volume = {37}, year = {1998} }