@inproceedings{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00037195, author = {桑野, 尚明 and 中村, 正剛 and 中谷, 輝臣 and 鈴木, 弘一 and 半沢, 麻雄 and Kuwano, Naoaki and Nakamura, Seigo and Nakaya, Teruomi and Suzuki, Koichi and Hanzawa, Asao}, book = {航空宇宙技術研究所特別資料, Special Publication of National Aerospace Laboratory}, month = {Jan}, note = {22-23 May 1997 (58th). 27-28 Nov. 1997 (59th), 22-23 May 1997 (58th). 27-28 Nov. 1997 (59th), SST(超音速輸送機)およびHOPE(H-2ロケット打上げ型有翼回収機)のエアデータシステム(ADS)の研究開発を目的として、NALはプローブ(ピトー管およびボディーヘッド型)の高速特性試験を実施した。 NALの3つの風洞(突風、遷音速および超音速風洞)を使用し、風速25m/秒からマッハ数4までの範囲で特性試験を行った。また測定精度は、マッハ数1.5%および流れ角0.4度以内であった。, NAL enforced high speed characteristic tests of a probe (Pitot tube and body head type) that has carried out research development aiming at an application to Air Data System (ADS) of the SST (Supersonic Transport) and HOPE (H-2 Orbiting Plane). It carried out a characteristic test in Mach number four ranges from wind velocity 25 m/s by using three wind tunnels (gust, transonic and supersonic wind tunnels) of NAL. Also, measurement accuracy was within the Mach number 1.5 percent and flow angle 0.4 degree., 資料番号: AA0001434013, レポート番号: NAL SP-38}, pages = {155--165}, publisher = {航空宇宙技術研究所, National Aerospace Laboratory (NAL)}, title = {四角錐台型5孔プローブを用いた広速度域飛行速度ベクトル計測システムの特性}, volume = {38}, year = {1998} }