@inproceedings{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00037252, author = {小濱, 泰昭 and 太田, 福雄 and 安藤, 和浩 and Kohama, Yasuaki and Ota, Fukuo and Ando, Kazuhiro}, book = {航空宇宙技術研究所特別資料, Special Publication of National Aerospace Laboratory}, month = {Jan}, note = {30 Sep.-1 Oct. 1997 (21st). 26-27 Mar. 1998 (22nd), 30 Sep.-1 Oct. 1997 (21st). 26-27 Mar. 1998 (22nd), 次世代の高速列車において低騒音パンタグラフ装置の開発が必要である。低騒音電力用碍子とパンタグラフホーンを開発し、低騒音風洞を用いて騒音測定と流れ測定を行った。その結果、新たに開発した電力用碍子は優れた騒音性能を示し、小穴付きパンタグラフホーンは効果的な騒音低減性能を示すことがわかった。, Development of the low noise pantograph system is needed for next generation high speed train. Low noise electric power insulator and pantograph horn are developed, and noise and flow measurements are performed using low noise wind tunnel. Results showed that newly developed power insulator gives excellent noise performance, and pantograph horn with small holes showed effective noise damper performance., 資料番号: AA0001655029, レポート番号: NAL SP-40}, pages = {109--112}, publisher = {航空宇宙技術研究所, National Aerospace Laboratory (NAL)}, title = {高速新幹線用低騒音パンタグラフ装置の開発}, volume = {40}, year = {1999} }