Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
Aerodynamic shape design of a wing for NAL's SST using an inverse problem |
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言語 |
en |
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言語 |
eng |
キーワード |
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主題Scheme |
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主題 |
逆問題 |
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主題 |
空力形状 |
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主題 |
主翼 |
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主題 |
断面形状 |
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主題 |
ナビエ・ストークス・シミュレーション |
キーワード |
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主題 |
線形理論 |
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主題 |
圧力分布 |
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主題 |
繰り返し型 |
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主題 |
流れ場 |
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主題 |
ベルヌーイ定理 |
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主題 |
摂動速度ポテンシャル |
キーワード |
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Other |
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主題 |
NLF |
キーワード |
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Other |
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主題 |
自然層流 |
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Other |
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主題 |
SST |
キーワード |
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Other |
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主題 |
超音速輸送機 |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
inverse problem |
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主題 |
aerodynamic shape |
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主題 |
wing |
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主題 |
section geometry |
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主題 |
Navier Stokes simulation |
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Other |
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主題 |
linear theory |
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Other |
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主題 |
pressure distribution |
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主題 |
iterative type |
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Other |
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主題 |
flow field |
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en |
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Other |
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主題 |
Bernoulli's theorem |
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en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
perturbation velocity potential |
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en |
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Other |
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主題 |
NLF |
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en |
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Other |
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主題 |
natural laminar flow |
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en |
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Other |
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主題 |
SST |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
supersonic transport |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル |
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その他のタイトル |
逆問題解法を用いたNAL-SSTの主翼設計 |
著者 |
松島, 紀佐
岩宮, 敏幸
Jeong, Sinkyu
大林, 茂
Matsushima, Kisa
Iwamiya, Toshiyuki
Jeong, Sinkyu
Obayashi, Shigeru
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著者所属 |
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富士通 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属 |
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東北大学 工学部 |
著者所属 |
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東北大学 工学部 |
著者所属(英) |
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en |
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Fujitsu Ltd |
著者所属(英) |
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National Aerospace Laboratory |
著者所属(英) |
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Tohoku University Faculty of Engineering |
著者所属(英) |
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en |
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Tohoku University Faculty of Engineering |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory (NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料
en : Special Publication of National Aerospace Laboratory
巻 41,
p. 191-196,
発行日 1999-02
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
航空宇宙技術研究所 24-26 Jun. 1998 東京 日本 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
National Aerospace Laboratory 24-26 Jun. 1998 Tokyo Japan |
抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
超音速逆設計法を使ってNAL-SST(超音速輸送機)の主翼の空力形状を設計した。この方法はSSTの主翼-胴体配置を取扱い、各スパン毎の主翼断面形状をもたらす。この設計システムは新しい逆問題ソルバとナビエ・ストークスシミュレーションからなっている。設計手順は繰り返し型である。ベースラインの形状は逆問題ソルバのプロセスとして逐次的に補正され、設計された翼によって与えられる圧力分布が目的のものに収束するまでナビエ・ストークスシミュレーションが繰り返される。設計目標とする主翼-胴体配置は、M(sub infinity)=2.0における自然層流(NLF)翼である。この方法によって、より良い翼形状が設計された。それは従来の線形理論によるものよりも望ましい特性を備えている。 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
The aerodynamic shape of a wing for NAL's SST (Supersonic Transport) has been designed by a supersonic inverse design method. This method handles SST's wing fuselage configurations and provides the wing section geometry at every span. The design system consists of a new inverse problem solver and a Navier-Stokes simulation. The design procedure is iterative; the baseline shape is successively modified as the process of the inverse problem solver and Navier-Stokes simulation is iterated until the pressure distribution given by the designed wing converges to the target one. The design target is a NLF (Natural Laminar Flow) wing for the wing fuselage combination at the speed of M(sub infinity) = 2.0. Several design constraints need to be satisfied. By means of the method, a better wing shape has been designed which has much more desirable characteristics than that by the traditional linear theory. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0289-260X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10097345 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0001958028 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL SP-41 |