@inproceedings{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00037354, author = {生越, 博景 and 稲垣, 健次郎 and 石田, 洋治 and 吉田, 憲司 and 野口, 正芳 and Ogoshi, Hirokage and Inagaki, Kenjiro and Ishida, Yoji and Yoshida, Kenji and Noguchi, Masayoshi}, book = {航空宇宙技術研究所特別資料, Special Publication of National Aerospace Laboratory}, month = {Feb}, note = {航空宇宙技術研究所 24-26 Jun. 1998 東京 日本, National Aerospace Laboratory 24-26 Jun. 1998 Tokyo Japan, 超音速輸送機(SST)の揚抗比改善のためには摩擦抗力を低減する必要があるので、実際の空気動力学的設計への応用の観点から、Warp形状翼に関する超音速層流制御効果について検討してきた。今回、実験によりマッハ数M=1.4における吸い込みに起因する大幅な低減を実験的に確認し、また層流境界層の安定性を数値計算的に解析した。, Since the friction drag of an SST (Supersonic Transport) must be reduced to improve the lift-to-drag ratio, supersonic laminar flow control on a warped wing has been investigated from a viewpoint of applying it to real aerodynamic design. Then large reduction due to suction at M = 1.4 was experimentally confirmed and the stability of laminar boundary layer was numerically analyzed., 資料番号: AA0001958040, レポート番号: NAL SP-41}, pages = {259--264}, publisher = {航空宇宙技術研究所, National Aerospace Laboratory (NAL)}, title = {Warped Delta翼における超音速層流制御効果に関する考察}, volume = {41}, year = {1999} }