@inproceedings{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00037394, author = {中野, 欣也 and 若井, 洋 and 塩沢, 信秋 and Nakano, Kinya and Wakai, Hiroshi and Shiozawa, Nobuaki}, book = {航空宇宙技術研究所特別資料, Special Publication of National Aerospace Laboratory}, month = {May}, note = {21-22 May 1998 (60th). 26-27 Nov. 1998 (61st), 21-22 May 1998 (60th). 26-27 Nov. 1998 (61st), 将来の超音速機(SST)航空力学設計にとって、エンジンナセルと翼胴との干渉現象は、重要な技術課題の1つである。風洞試験をFHI(富士重工業株式会社)高速風洞において、種々のナセル配置(ナセル上/下、内/外、前方、およびナセル無し)が取れるように、SST半裁模型を用いて行った。ここでは、エンジンナセル取り付け位置の干渉抵抗軽減に対する効果について報告する。, Nacelle-wing/body interference phenomenon is one of major engineering subject for future SST (Supersonic Transport) aerodynamic design. The wind tunnel test has been performed at FHI (Fuji Heavy Industries, Inc.) high speed wind tunnel using SST half model which can set the various nacelle configurations (nacelle up/down, in/out, forward and nacelle off). This paper describes the wind tunnel test result about the effect of the nacelle installation position., 資料番号: AA0001959014, レポート番号: NAL SP-42}, pages = {141--146}, publisher = {航空宇宙技術研究所, National Aerospace Laboratory (NAL)}, title = {高速半裁風試によるSSTナセル干渉評価の試み}, volume = {42}, year = {1999} }