Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
A numerical analysis of BVI noise using Euler/FW-H method |
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言語 |
en |
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言語 |
eng |
キーワード |
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主題Scheme |
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主題 |
ヘリコプタ |
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主題 |
BVI騒音 |
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Other |
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主題 |
ブレード翼端渦干渉 |
キーワード |
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主題 |
移動重合格子 |
キーワード |
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主題 |
波形 |
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主題Scheme |
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主題 |
CFD |
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主題 |
数値流体力学 |
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主題 |
FW・H方程式 |
キーワード |
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主題 |
フオックス・ウイリアム・ホーキング方程式 |
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主題 |
背景格子 |
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言語 |
en |
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主題 |
helicopter |
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主題 |
BVI noise |
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en |
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主題 |
blade vortex interaction |
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en |
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主題 |
movig overlapped grid |
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主題 |
waveform |
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主題 |
CFD |
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Other |
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主題 |
computational fluid dynamics |
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en |
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Other |
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主題 |
FW H formulation |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
Ffowcs Williams and Hawkings formulation |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
background grid |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル |
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その他のタイトル |
Euler/FW-H法を用いたBVI騒音の数値解析 |
著者 |
越智, 章生
嶋, 英志
青山, 剛史
齋藤, 茂
Ochi, Akio
Shima, Eiji
Aoyama, Takashi
Saito, Shigeru
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著者所属 |
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コミュータヘリコプタ先進技術研究所 |
著者所属 |
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コミュータヘリコプタ先進技術研究所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属(英) |
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en |
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Advanced Technology Institute of Commuter Helicopter |
著者所属(英) |
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en |
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Advanced Technology Institute of Commuter Helicopter |
著者所属(英) |
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National Aerospace Laboratory |
著者所属(英) |
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National Aerospace Laboratory |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory (NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料
en : Special Publication of National Aerospace Laboratory
巻 44,
p. 101-103,
発行日 1999-12
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
航空宇宙技術研究所 16-18 Jun. 1999 東京 日本 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
National Aerospace Laboratory 16-18 Jun. 1999 Tokyo Japan |
抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
FW-H(フォックス・ウィリアム、ホーキング)方程式による空力音解析コードと非定常オイラーコードを組み合わせた方法を用いて、BVI(ヘリコプタ翼端渦干渉)騒音の予測を行った。オイラーコードには移動重合格子法を用いた。格子については、ブレード格子、内部および外部背景格子の3つの格子を用いた。計算したBVI騒音の波形では、ブレードと翼端渦の相互作用による明確なスパイクがみられた。今回の手法で得られたカーペット等騒音線は、先進技術研究所の実験で得られた結果と比較された。計算で得られた騒音レベルは、測定結果とよく一致していた。 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
The predictions of helicopter Blade-Vortex Interaction (BVI) noise are performed using a combined method of an unsteady Euler code with an aeroacoustic code based on the Ffowcs Williams and Hawkings formulation. A moving overlapped grid method is employed in the Euler code. Three types of grids, blade grid inner and outer background grids are used. The calculated waveform of BVI noise clearly showed the distinct spikes caused by the interaction between blade and tip vortex. The carpet noise contours calculated by the present method was compared with the experimental data obtained by Advanced Technology Institute of Commuter-helicopter, Ltd. The calculated noise level showed good agreement with the measured data. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0289-260X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10097345 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0001961015 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL SP-44 |