Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
Application of the statistical design support system toward vehicle safety design |
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言語 |
en |
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言語 |
eng |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
CAE技術 |
キーワード |
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主題 |
コンピュータ援用エンジニアリング技術 |
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主題 |
自動車衝突安全設計 |
キーワード |
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主題 |
衝突現象 |
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主題 |
非線形問題 |
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主題 |
評価特性値 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
SDSS |
キーワード |
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Other |
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主題 |
統計的設計支援システム |
キーワード |
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Other |
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主題 |
有効性解析 |
キーワード |
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主題 |
構造解析 |
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主題 |
オフセット衝突 |
キーワード |
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主題 |
正面衝突 |
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主題 |
評価表現式 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
近似評価式 |
キーワード |
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主題 |
多目的最適化 |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
CAE technology |
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言語 |
en |
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主題 |
computer aided engineering technology |
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en |
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Other |
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主題 |
vehicle crash safety design |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
collision phenomenon |
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en |
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Other |
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主題 |
non linear problem |
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Other |
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主題 |
evaluation characteristic value |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
SDSS |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
statistical design support system |
キーワード |
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en |
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主題 |
effectivity analysis |
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en |
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Other |
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主題 |
structural analysis |
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en |
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Other |
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主題 |
offset collision |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
full lap collision |
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en |
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Other |
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主題 |
estimation expression |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
approximate evaluation function |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
multi objective optimization |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル |
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その他のタイトル |
自動車の安全設計に対する統計的設計支援システムの適用 |
著者 |
矢島, 秀起
吉本, 毅
Yu, Qiang
白鳥, 正樹
本山, 恵一
Yajima, Hideoki
Yoshimoto, Takeshi
Yu, Qiang
Shiratori, Masaki
Motoyama, Keiichi
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著者所属 |
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横浜国立大学 工学部 生産工学科 |
著者所属 |
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横浜国立大学 工学部 生産工学科 |
著者所属 |
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横浜国立大学 工学部 生産工学科 |
著者所属 |
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横浜国立大学 工学部 生産工学科 |
著者所属 |
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本田技研工業 栃木工場 車体研究開発部 |
著者所属(英) |
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en |
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Yokohama National University Department of Mechanical Engineering & Material Science, Faculty of Engineering |
著者所属(英) |
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en |
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Yokohama National University Department of Mechanical Engineering & Material Science, Faculty of Engineering |
著者所属(英) |
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en |
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Yokohama National University Department of Mechanical Engineering & Material Science, Faculty of Engineering |
著者所属(英) |
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en |
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Yokohama National University Department of Mechanical Engineering & Material Science, Faculty of Engineering |
著者所属(英) |
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en |
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HONDA R & D Co Ltd Body Engineering Development Department 1, Tochigi R & D Center |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory (NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料
en : Special Publication of National Aerospace Laboratory
巻 44,
p. 203-208,
発行日 1999-12
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
航空宇宙技術研究所 16-18 Jun. 1999 東京 日本 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
National Aerospace Laboratory 16-18 Jun. 1999 Tokyo Japan |
抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
最近、コンピュータ援用エンジニアリング(CAE)技術が自動車の衝突安全設計に広く適用されてきており、衝突現象の様な複雑な非線形問題にたいする高精度のシミュレーションに適用できるようになった。しかしながら、設計者は評価特性値を得るだけでなく、決められたの開発期間内にそれを改良する必要がある。従って、このような決定的に重要な要求に対応するために効率の良い設計支援システムが必須である。著者らは統計的設計支援システム(SDSS)を提案した。SDSSの第1ステップである有効性解析を構造解析、実験計画と合わせて行い、評価表現式と呼ばれる近似評価関数を作成した。評価特性と設計変数の間の相関関係をいくつかの簡単な評価表現式で与えることができた。最適化のようなこれ以降における他の全ての段階は評価表現式に基づいて行うことができる。従って、自動車の衝突のような非線形で動的な現象に対して、SDSSは使用可能な最適な手法の1つである。この研究で著者らは搭乗者の傷害を考慮して補強部材の最適化にSDSSを適用した。SDSSは多目標最適化の実現に非常に有用であることが分かった。客室構造周りの補強部材は中心線よりずれた(オフセット)衝突の場合に生存空間を確保することを目的に設計し、また完全な正面(フルラップ)衝突の場合搭乗者の傷害度を考慮して設計した。正面衝突による傷害度とオフセット衝突による変形度合いを低減することを考慮した多目的最適化として設計しなければならない。著者らはSDSSをこのような設計に適用した。SDSSは実際の多目的最適化設計技法としてクラッシュワージネスに十分適用でき、またSDSSを使うことにより設計サイクルを顕著に短縮できることが分かった。 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Recently, CAE (Computer Aided Engineering) technology has been widely applied to the crash safety design of vehicles, and made it possible for complicated non-linear problems such as a collision phenomenon to be simulated at high precision. However, the designers need not only to get the evaluation characteristics value, but also to improve it in a fixed development period. Therefore, an efficient design support system becomes indispensable to clear such critical requirements. The authors have proposed the Statistical Design Support System (SDSS). The effectivity analysis, which is the first step of the SDSS, combining the structural analysis and the design of experiments, is carried out to generate approximate evaluation functions called estimation expressions. And the correlation between the evaluation characteristic and design variables can be given in several simple estimation expressions. All the other steps such as optimization after that can be done based on the estimation expression. Therefore, the SDSS is one of the available optimal approaches for non-linear and dynamic phenomena such as vehicle collision. In this study, the authors applied the SDSS for the optimization of reinforced members considering occupant's injuries. It is concluded that the SDSS is greatly useful for the realization of the multi-objective optimization. The reinforced members around the cabin frames are designed in order to secure the survival space in the case of the offset collision, and also designed considering occupant's injury criteria in the case of full-lap collision. This design must be dealt as multi-objective optimization with considering the decrease of injury criteria due to full-lap collision and deformations due to offset collision. The authors applied the SDSS to such a design. It was found that the SDSS could satisfactorily be used for crashworthiness as a practical multi-objective optimization design tool, and that the design cycle could be significantly shortened using the SDSS. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0289-260X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10097345 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0001961031 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL SP-44 |