Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
On the intake design for the NAL SST using CFD |
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言語 |
en |
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言語 |
eng |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
SST |
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主題 |
超音速輸送 |
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主題 |
ジェット推進システム |
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主題 |
k-イプシロン乱流モデル |
キーワード |
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Other |
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主題 |
ナビエ・ストークスシミュレーション |
キーワード |
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Other |
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主題 |
運動量損失 |
キーワード |
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主題 |
乱流モデル |
キーワード |
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Other |
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主題 |
衝撃波 |
キーワード |
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主題 |
膨張波 |
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主題 |
圧力分布 |
キーワード |
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主題 |
超音速実験機 |
キーワード |
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主題 |
空気取り入れ口 |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題 |
SST |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
supersonic transport |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
jet propulsion system |
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en |
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Other |
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主題 |
k epsilon turbulence model |
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en |
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Other |
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主題 |
Navier Stokes simulation |
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en |
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Other |
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主題 |
momentum defect |
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en |
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Other |
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主題 |
turbulence model |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
shock wave |
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en |
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Other |
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主題 |
expansion wave |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
pressure distribution |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
supersonic experimental airplane |
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en |
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Other |
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主題 |
air intake |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル |
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その他のタイトル |
CFDを用いたNAL-SST空気取り入れ口の設計について |
著者 |
藤原, 仁志
渡辺, 安
Fujiwara, Hitoshi
Watanabe, Yasushi
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著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属(英) |
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National Aerospace Laboratory |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory (NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料
en : Special Publication of National Aerospace Laboratory
巻 44,
p. 257-262,
発行日 1999-12
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
航空宇宙技術研究所 16-18 Jun. 1999 東京 日本 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
National Aerospace Laboratory 16-18 Jun. 1999 Tokyo Japan |
抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
NAL-SSTジェット推進システムのための空気取り入れ口の3次元N-S(ナエビ・ストークス)シミュレーションを、低Re数k-ε乱流モデルを使って行った。シミュレーションの結果、スロート部抽気により発生する膨張波は垂直衝撃波と強く干渉し、内部流れの著しい運動量損失の原因となることが分かった。この運動量損失は境界層剥離を誘起し、最終的に出口における全圧分布の大きな歪を生ずる。この結果は風洞試験においても確認した。k-ε乱流モデルを用いた数値シミュレーションの結果は風洞試験結果とよく一致した。 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Three dimensional Navier-Stokes simulation of an air-intake for NAL SST jet propulsion system was performed using a low-Re number k-epsilon turbulence model. The simulation shows that an expansion wave, which originates in a throat bleed, interacts strongly with a normal shock wave, causing a critical momentum defect of the internal flow. This momentum defect induces a boundary layer separation, which finally results in a large distortion of total pressure distribution on the outlet. A wind tunnel test was also performed to confirm this result. The result of the numerical simulation using a k-epsilon turbulence model agrees well with the result of the wind tunnel test. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0289-260X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10097345 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0001961040 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL SP-44 |