ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. コンテンツタイプ
  2. 会議発表論文/会議発表用資料 (Conference Paper/Presentation)
  1. 機関資料(JAXA, former ISAS, NAL, NASDA)
  2. 旧機関資料 (JAXA, former-ISAS, NAL, NASDA)
  3. 航空宇宙技術研究所(National Aeronautical Laboratory: NAL)
  4. NAL-SP

縦リブによるd形粗面乱流境界層の抵抗減少

https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/37678
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/37678
8780ec46-6747-4323-b1f8-8ea601fe711e
名前 / ファイル ライセンス アクション
nalsp0018016.pdf nalsp0018016.pdf (310.2 kB)
Item type 会議発表論文 / Conference Paper(1)
公開日 2015-03-26
タイトル
タイトル 縦リブによるd形粗面乱流境界層の抵抗減少
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 境界層遷移
キーワード
主題Scheme Other
主題 境界層制御
キーワード
主題Scheme Other
主題 研究
キーワード
主題Scheme Other
主題 乱れ制御
キーワード
主題Scheme Other
主題 横溝つき壁面
キーワード
主題Scheme Other
主題 壁面横溝
キーワード
主題Scheme Other
主題 縦リブ
キーワード
主題Scheme Other
主題 d形粗壁面
キーワード
主題Scheme Other
主題 乱流境界層
キーワード
主題Scheme Other
主題 乱流壁面剪断流
キーワード
主題Scheme Other
主題 乱流輸送過程
キーワード
主題Scheme Other
主題 乱流エネルギ生成
キーワード
主題Scheme Other
主題 乱流バースト現象
キーワード
主題Scheme Other
主題 抵抗減少
キーワード
主題Scheme Other
主題 表面摩擦減少
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 boundary layer transition
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 boundary layer control
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 investigation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 turbulence control
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 transverse grooved wall
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 wall groove
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 longitudinal rib
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 d type rough wall
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 turbulent boundary layer
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 turbulent wall shear layer
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 turbulent transport process
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 turbulent energy production
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 turbulence burst phenomenon
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 drag reduction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 skin friction reduction
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
その他のタイトル(英)
その他のタイトル Turbulent drag reduction of a d-type rough wall boundary layer with longitudinal ribs placed within the grooves
著者 大坂, 英雄

× 大坂, 英雄

大坂, 英雄

Search repository
望月, 信介

× 望月, 信介

望月, 信介

Search repository
Osaka, Hideo

× Osaka, Hideo

en Osaka, Hideo

Search repository
Mochizuki, Shinsuke

× Mochizuki, Shinsuke

en Mochizuki, Shinsuke

Search repository
著者所属
山口大学 工学部 機械工学科
著者所属
工学部 機械工学科
著者所属(英)
en
Yamaguchi University Department of Mechanical Engineering, Faculty of Engineering
著者所属(英)
en
Department of Mechanical Engineering, Faculty of Engineering
出版者
出版者 航空宇宙技術研究所
出版者(英)
出版者 National Aerospace Laboratory (NAL)
書誌情報 航空宇宙技術研究所特別資料
en : Special Publication of National Aerospace Laboratory

巻 18, p. 67-70, 発行日 1992-11
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)
内容記述タイプ Other
内容記述 航空宇宙技術研究所 24-25 Sep. 1991 (9th). 16-18 Mar. 1992 (10th) 東京 日本
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 National Aerospace Laboratory 24-25 Sep. 1991 (9th). 16-18 Mar. 1992 (10th) Tokyo Japan
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 d型粗面乱流境界層におけるバースト現象に結びついた秩序渦による乱流エネルギ生成と輸送の過程を制御する目的で、壁面横溝の中に適当な間隔で薄板の縦リブを挿入した。局所表面摩擦係数を直接に計測し、縦リブを用いた抵抗減少が有効であることを示した。抵抗係数の最大減少率は、d型粗面で10%、滑らかな壁面の場合で3%、であった。抵抗減少率は、リブの寸法に基くレイノルズ数で表わすことができる。リブを挿入した場合ともとのd型粗面の場合とで流れの平均量を比較した結果から、本研究における受動的制御デバイスが乱流エネルギの生成率を小さくすることが示された。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In order to control the turbulent energy production and transport processes due to the coherent vortices associated with the bursting phenomenon in a d-type rough wall turbulent boundary layer, longitudinal thin ribs were placed within the transverse grooves with a suitable spanwise spacing. Direct measurements of the local skin friction coefficient evidently show the effectiveness of drag reduction using the longitudinal ribs. Maximum drag reduction rates to d-type rough wall flow and to smooth wall flow are minus 10 percent and minus three percent, respectively. The drag reduction rate can be reasonably expressed in terms of the rib Reynolds number. Comparisons of some mean flow properties between the modified flow and the d-type rough wall flow provide evidence that the present passive control device reduces the turbulent energy production rate.
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0289-260X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10097345
資料番号
内容記述タイプ Other
内容記述 資料番号: AA0004167016
レポート番号
内容記述タイプ Other
内容記述 レポート番号: NAL SP-18
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 21:15:14.522986
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3