@inproceedings{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00037799, author = {山崎, 哲夫 and 内田, 隆志 and Yamazaki, Tetsuo and Uchida, Takashi}, book = {航空宇宙技術研究所特別資料: 第11回航空機計算空気力学シンポジウム論文集, Special Publication of National Aerospace Laboratory: Proceedings of the 11th NAL Symposium on aircraft computational aerodynamics}, month = {Mar}, note = {航空宇宙技術研究所 10-11 Jun. 1993 東京 日本, National Aerospace Laboratory 10-11 Jun. 1993 Tokyo Japan, 超音速輸送機では、一般にエンジンは主翼の下に取り付けられる。この場合、主翼の翼厚やキャンバの設計に際して主翼とナセルの干渉が重大な問題となる。特に超音速巡航条件では、空気取入口には主翼によって作られた衝撃波を通過した後の空気が流入する。さらに、空気取入口の作る衝撃波は翼面圧力分布に影響を及ぼす。この主翼-ナセル干渉を調べるためオイラー方程式による解析を行った。, In general engine nacelles are installed below a wing at Supersonic Transport. At this configuration the wing-nacelle interference is a serious problem in designing wing camber and thickness. Especially in supersonic cruise condition intakes are supplied with air passing through shock waves originating from a wing. In addition to this, shock waves originating from intake inlets have influence on wing surface pressure distributions. To investigate this wing-nacelle interference Euler analysis was carried out., 資料番号: AA0004171039, レポート番号: NAL SP-22}, pages = {225--229}, publisher = {航空宇宙技術研究所, National Aerospace Laboratory (NAL)}, title = {超音速輸送機とエンジンナセル干渉の数値解析}, volume = {22}, year = {1994} }