Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
トンネル内を伝わる圧縮波の前面の変形 |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
高速列車 |
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主題 |
列車空気力学 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
トンネル突入 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
圧縮波伝幡 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
非線形波動 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
圧力パルス |
キーワード |
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Other |
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主題 |
圧力波 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
波面急峻化 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
壁面摩擦効果 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
トンネル分岐坑効果 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
列車乗り心地 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
衝撃的ノイズ |
キーワード |
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Other |
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主題 |
新幹線 |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
high speed train |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
rail train aerodynamics |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
tunnel penetration |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
compression wave propagation |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
nonlinear wave propagation |
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en |
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Other |
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主題 |
pressure pulse |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
pressure wave |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
wave front steepening |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
wall friction effect |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
tunnel branching effect |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
train passenger comfort |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
boom noise |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Shinkansen |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Distortion of wave-front of compression wave travelling in Shinkansen tunnel |
著者 |
小澤, 智
前田, 達夫
Ozawa, Satoru
Maeda, Tatsuo
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著者所属 |
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東京工科大学 |
著者所属 |
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鉄道総合技術研究所 |
著者所属(英) |
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en |
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Tokyo Engineering University |
著者所属(英) |
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Railway Technical Research Institute |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory (NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料
en : Special Publication of National Aerospace Laboratory
巻 25,
p. 19-22,
発行日 1994-10
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抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
新幹線列車がトンネルに入る際に発生する圧縮波がトンネル出口に達したとき、出口から圧力パルス(以下、微気圧波と呼ぶ)が放射される。微気圧波はトンネル出口に達する圧縮波に依存し、その波形は入射する圧縮波の圧力の時間微分にほぼ比例する。微気圧波は、コンクリートのスラブ軌道をもつ長いトンネルの場合は圧縮波がトンネル内を伝幡する過程で波面が急峻になるため、出口に向って大きくなる。本論文では、非線形性のためこの圧縮波波面の急峻化に逆らって働く要因すなわちバラスト軌道、トンネル内枝道およびトンネル壁面における摩擦力を取り扱う。 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
A pressure pulse which is called micro-pressure wave radiates out of the tunnel exit when a compression wave generated by a Shinkansen train entering a tunnel arrives at the tunnel exit. The micro-pressure wave depends on the shape of the compression wave arriving at the tunnel exit; the shape of the micro-pressure wave is approximately proportional to the time derivative of the pressure of the incident compression wave. The micro-pressure wave is large at the exit of a long tunnel with the concrete slab track because the wave-front of the compression wave steepens during propagation in the tunnel. This paper deals with the factors which counteract steepening of the wave-front of the compression wave due to nonlinear effect i.e. ballasted track, side branches in a tunnel and frictional force at the tunnel wall. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0289-260X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10097345 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0004172006 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL SP-25 |