Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
Flying wing concept for regional transport |
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言語 |
en |
言語 |
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言語 |
eng |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
全翼機 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
地域輸送 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
航空機設計 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
航空機配置 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
アスペクト比 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
ペイロード |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
空力係数 |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
flying wing |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
regional transport |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
aircraft design |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
aircraft configuration |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
aspect ratio |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
payload |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
aerodynamic coefficient |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル |
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その他のタイトル |
地域輸送用の全翼機コンセプト |
著者 |
Pambagjo, Tjoetjoek Eko
中橋, 和博
Pambagjo, Tjoetjoek Eko
Nakahashi, Kazuhiro
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著者所属 |
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東北大学 大学院工学研究科 |
著者所属 |
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東北大学 大学院工学研究科 |
著者所属(英) |
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en |
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Tohoku University Graduate School of Engineering |
著者所属(英) |
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en |
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Tohoku University Graduate School of Engineering |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory (NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料: 航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム2001論文集
en : Special Publication of National Aerospace Laboratory: Proceedings of Aerospace Numerical Simulation Symposium 2001
巻 53,
p. 233-238,
発行日 2002-01
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抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
The flying wing is regarded as an alternate configuration to reduce drag and structural weight. This paper presents the design process of a medium size Blended-Wing-Body airplane, which in essence is a flying wing configuration. Because of the rapid changing of thickness and chord distribution, it requires special design tools. In the present study the wing surface is generated using RAPID method. Takanashi's inverse design method is utilized to obtain the airfoil shape. The required target pressure distribution is specified using constrained target pressure specification techniques. The present study shows that the design difficulties can be overcome by using the proposed design tools. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0289-260X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10097345 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0032819040 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL SP-53 |