Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
リフティングボディ形態の再突入飛行問題に関するCFD解析と設計への応用 |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
CFD |
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Other |
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主題 |
リフティング再突入機 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
数値解析 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
計算グリッド |
キーワード |
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Other |
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主題 |
空力特性 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
空洞試験 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
空力係数 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
ブラントノーズ・デルタボディ |
キーワード |
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主題 |
胴体 |
キーワード |
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主題 |
研究開発 |
キーワード |
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主題 |
圧力係数 |
キーワード |
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主題 |
ピッチングモーメント |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題 |
CFD |
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Other |
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主題 |
lifting reentry vehicle |
キーワード |
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Other |
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主題 |
numerical analysis |
キーワード |
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Other |
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主題 |
computational grid |
キーワード |
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Other |
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主題 |
aerodynamic characteristic |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
wind tunnel test |
キーワード |
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Other |
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主題 |
aerodynamic coefficient |
キーワード |
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Other |
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主題 |
blunt nosed delta body |
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en |
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Other |
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主題 |
fuselage |
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Other |
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主題 |
research and development |
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Other |
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主題 |
pressure coefficient |
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Other |
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主題 |
pitching moment |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Application of CFD design analysis of atmospheric lifting body re-entry problems |
著者 |
山本, 行光
川戸, 博史
渡辺, 重哉
藤井, 謙司
Yamamoto, Yukimitsu
Kawato, Hiroshi
Watanabe, Shigeya
Fujii, Kenji
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著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属(英) |
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National Aerospace Laboratory |
著者所属(英) |
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National Aerospace Laboratory |
著者所属(英) |
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National Aerospace Laboratory |
著者所属(英) |
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National Aerospace Laboratory |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory (NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料: 航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム2002論文集
en : Special Publication of National Aerospace Laboratory: Proceedings of Aerospace Numerical Simulation Symposium 2002
巻 57,
p. 140-143,
発行日 2003-03
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抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In order to investigate the capability of lifting body type atmospheric re-entry by relatively small-size vehicles, basic numerical and experimental study has been performed. The vehicle is based on the blunt nosed delta body with two tip fins. Two elevons are integrated on the fuselage base to enlarge trim capability for a wide range of Mach number flight. In the design of these lifting body type re-entry vehicles, one of the most important problems is that the vehicle has a capability to accomplish the stable flight from supersonic to low subsonic speeds. Aerodynamic characteristics have changed extremely through the transonic speed range. In the present study, conceptual aerodynamic analysis of these lifting re-entry vehicles has been performed by CFD and the wind tunnel experiments at NAL. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0289-260X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10097345 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0045948025 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL SP-57 |