@techreport{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00039950, author = {小川, 敏雄 and Ogawa, Toshio}, month = {May}, note = {航空機の操縦系統の多重化は、その信頼性を向上させるために必要な対策である。ここでは、その多重化のうちで、多系統の出力を1系統に加算出力する方式について取り扱う。この加算出力するアクチュエータが冗長出力型油圧アクチュエータである。このアクチュエータの作動により、多重系出力を1系統出力に変換して、舵面を駆動することになる。一般に、この種のアクチュエータの加算出力部の作動は、複雑なフィードバックループを含むブロック線図の形で与えられるが、本報告では、このようなブロック線図の表し方に代えて、出力軸の捩り振動の問題として定式化する。これにより、設計時において、その作動特性を数値計算によって取得し、さらに高性能な制御系を構成することが容易になる。, Multiple channels of flight control systems improve reliability. This report shows the analysis of such systems in which outputs are mechanically tied together to a common output axis so that the multiple output should be summed. Though the operation of this actuator has been given in the form of a block diagram so far, mathematical formulas are provided to solve the problem of twisted oscillation of an axis. This method allows the detailed of operational characteristics to be estimated., 資料番号: AA0001066000, レポート番号: NAL TM-711}, title = {多重油圧操縦系統における冗長出力型アクチュエータの作動シミュレーション}, year = {1997} }